Dramatické filmové formy 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304DFF1 | Z | 1 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Diviš MAREK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Diviš MAREK, Asen ŠOPOV
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Student má možnost systematicky prohlubovat svoje znalosti a schopnosti ve vytváření a využívání filmového obrazu ve službě filmovému výrazu dramatického díla.
- Forma studia:
-
Předávání praktických zkušeností pedagogů, vlastní kreativní činnost.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Základním požadavkem je schopnost analýzy filmového díla a filmového scénáře zejména s přihlédnutím k obrazové dramaturgii, vědomí týmové spolupráce při vzniku filmu, základy vizualizačních postupů, praktické zkušenosti a výsledky při práci na obrazové složce filmového díla.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
-
- Obsah kurzu:
-
Předmět shrnuje dosavadní znalosti a zkušenosti posluchačů v oblasti hrané kinematografie a usnadňuje jejich orientaci při vytváření uceleného názoru na dramaturgické, výtvarné, obrazové, realizační a organizační problémy kameramana při přípravě, natáčení a dokončování hraného filmu.
Jsou definovány specifické vlastnosti filmového scénáře a dramaturgická koncepce vzhledem k žánru, stavbě, realizaci a celkovému stylu filmu.
Jsou rozebrány zvláštnosti kameramanského talentu s důrazem na dramaturgicko-výtvarnou činnost a kameraman je definován jako autor filmového obrazu.
Při tvorbě filmového díla je zdůrazněn obrazový styl jako emocionální i racionální výběr filmových výrazových prostředků, které harmonicky s obsahem, přiměřeně, avšak účinně působí na diváka.
Kostrou přednášek je příprava fiktivního filmu kde je kameramanova činnost rozdělena na dramaticko-výtvarnou a organizačně-technickou. Důležitou součástí jsou postupy při natáčení exponometrických, barevných, maskérských a hereckých zkoušek, použití techniky při vytváření světlotonální atmosféry, pohybu kamery atd.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Aristoteles, Estetika ZICH, Estetika dramatických forem ( výběr literatury)
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Seminář
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Studenti se na základě projekcí, ukázek, analýz a dialogů svobodně rozhodnou, kterému z filmů ze školních projekcí se budou věnovat ve svém písemném rozboru kameramanské práce v období příprav i samotného natáčení. Dále sami zhodnotí do jaké míry se podle jejich názoru spolupráce režiséra, dramaturga, kameramana a výtvarné složky podařila, či splnila očekávání, kde vidí nedostatky, co oceňují a proč. Odevzdání písemné práce je podmínkou získání zápočtu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
-
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 11:30–13:05 MAREK D. Sborovna KK
Lažanský palácŠopov paralelka 1 - Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Kamera - magistr (oborový předmět)