Digitální postprodukce 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304DP1 | ZK | 1 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Antonín WEISER
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Antonín WEISER
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámení a výuka nejdůležitějších grafických nástrojů používaných v současné digitální obrazové postprodukci.
- Forma studia:
-
Přednáška formou prezentace, obrazový doprovod,ukázky z tvorby triků prováděných digitálními postupy. Analýza ukázek s podrobným rozborem. Projekce trikových pasáží,vše za přítomnosti autora většiny těchto ukázek.Diskuse s posluchači o jejich projektech.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Základní znalosti klasických trikových technologií-duplikační proces,základní vědomosti o digitální fotografii,orientace v digitálních postprodukčních technologiích.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
-
- Obsah kurzu:
-
1. Digitální nástroje a postupy v trikové práci
1.1.1. Sillicon Graphics , Descreet logic
1.1.2. Seznámení s používanými technologiemi normami, formáty a rozlišením .
2. 2D grafika a 2D animace
2.1.1. Barevné korekce obrazu
2.1.2. Digitální klíčování.
2.1.3. Ostatní nástroje používané v digitální obrazové postprodukci
3. 3D grafika a 3D animace
3.1.1. Modelování,výroba drátěných modelů,
3.1.2. Zadání pohybu objektu,motion capturing,
3.1.3. Zadání povrchu objektu,materiál,barevnost,lesk,stín,průhlednost.
3.1.4. Práce s povrchem, možnosti promítání, deformace, prostorové promítání, banky s povrchy
3.1.5. Digitální kompozice v reálném obraze, v části reálného obrazu a její integrace.
3.1.6. 3D - scéna -libovolný pohyb kamerou, různé objektivy, použití světel (hlavní,efektová) význam a použití stínů a odrazů (reflexů).
3.1.7. 3D - částicový systém - částice zadané, zdroj vzniku, rychlost pohybu, gravitace, silové pole, kolize, délka života částic, změna jasu, změna barvy, exploze, hvězdy.Simulace fyzikálních jevů - déšť, oheň, kouř.
3.1.8. Efekty Deadtime;Bullett time- zastavený čas v prostoru, možnosti.
4. Scanování a zápis digitálního signálu na filmový negativ.
4.1.1. Scanování , typy scanerů, Cineon Genesis, problematika
4.1.2. Zápisníky, typy zápisníků, Celko,Arrilaser, problematika
4.1.3. Digitální intermediát
4.1.4. Digitální kinematografie
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Bob Pank: „The Digital Fact Book“, Vydavatel : Quantel limited 1999
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednáška
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na přednáškách,klasifikovaný zápočet probíhá individuálně, formou pohovoru,otázky z tématu, vysvětlení postupů na konkrétních příkladech.
Potvrzení znalostí a orientace v oboru.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 17:20–18:55 WEISER A. Učebna B KK
Lažanský palácparalelka 1 - Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Kamera - magistr (oborový předmět)