English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Dramatické TV formy

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304DTVF Z 1 16/S česky letní
Garant předmětu:
Martin ČECH
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Martin ČECH
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cílem přednášky je teoretická příprava na autorské zvládnutí dramatického díla televizními technologiemi v celé škále možností, která tato technologie přináší.

Forma studia:

Přednáška, doplněná prospekty, teorie svícení osvětlena na tabuli, teoretická příprava školních TV cvičení, konsultace, účast pedagoga při natáčení.

Předpoklady a další požadavky:

Teoretické i praktické znalosti odpovídající dosud absolvovaným přednáškám a cvičením.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Stáže při natáčení dramatických TV inscenací, seriálů.

Obsah kurzu:

Přednáška týkající se dramatické televizní tvorby doplňuje seminář TV tvorby teoretickým doplněním dané tematiky. Charakterizuje pojem televizní dramatická tvorba a rozděluje ji na jednotlivé druhy dle specifikace, stopáže, námětu, či způsobu záznamu. Osvětluje důležitost přípravného období, zabývá se jednotlivými etapami tohoto období, od inspirace literárním scénářem, obrazově režijní koncepcí a spoluprácí kameramana na tvorbě technického scénáře. Podrobně se probírá období realizační, pozornost je věnována velkým možnostem v postprodukčním období.

Úkoly:

Heslovitě:

Vizualizace literární dramatické předlohy do technického scénáře, potřebná úzká spolupráce mezi režisérem a kameramanem.

Zásadní význam architekta na obrazovém účinu díla, výběr prostředí, půdorys navržené dekorace, barevnost, zařízení nábytkem, snímací možnosti, práce s půdorysem při vytváření technického scénáře.

Rozvaha o snímací a osvětlovací technice, t.j počet a druh kamer, koleje,jeřáby, množství a druh lamp, požadavky určené produkci.

Spolupráce s ostatními profesemi, které ovlivňují kvalitu obrazové stránky: kostýmním výtvarníkem, maskérem, hlavním osvětlovačem, videotechnikem.

Období natáčení ve studiu: organizace práce při natáčení sekvenční technologií, posloupnost jednotlivých úkonů, žádoucí vedení celého tvůrčího týmu režisérem, úzká spolupráce s hl. kameramanem.

Zvládnutí vedoucí úlohy hlavního kameramana v týmu svých spolupracovníků, strategická a dostatečně diplomatická komunikace nejen s v týmu podřízených kamarádů, ale také se zaměstnanci studia, herci, atd.

Světotonální řešení při klasickém televizním snímání a jeho problematika, kompromisy při snímání z více směrů. Jednotlivé způsoby svícení při vytváření atmosféry s akcentem na pohyb herců, ovlivnění atmosféry obrazu velikostí záběru a navázání na bližší záběry.

Účast kameramana na postprodukci, trikové a korekční možnosti TV

Vedení studenta během natáčení školních cvičení.

Doporučená nebo povinná literatura:

J.Pešek: Základní principy televize a magnetického záznamu.1989 /skripta/

J Hojtaš: Současná snímací televizní technika a její využití v tvůrčí praxi. /dipl.pr./

S. Milaszewski: Digitalizace filmového obrazu pro účely postprodukce. /dipl. pr./

Odborný časopis Incamera, sledování novinek na internetu, odborná literatura vztahující se k tematice.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Přednáška spojená s praxí, seminář

Hodnoticí metody a kritéria:

Podmínkou úspěšného absolvování předmětu je dostatečná komunikace při přípravě a natáčení televizních projektů, konsultace na přednáškách, porozumění digitánímu principu tv obrazu a schopnost tvůrčího ztvárnění v praktickém cvičení.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

-

Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 230
Sborovna KK

(Lažanský palác)
ČECH M.
09:00–10:35
(přednášková par. 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 09:00–10:35 ČECH M. Sborovna KK
Lažanský palác
přednášková par. 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015