English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Kamera v dokumentárním filmu 1

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304KDF1 Z 1 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Petr KOBLOVSKÝ (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2)
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Petr KOBLOVSKÝ (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2)
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Uvědomnění si neohraničitelnostižánrů ve filmové tvorbě, reciprocita využití výrazových prostředků (hraný film x dokumentární)

- rozvoj vztahu kameraman - režisér

-osvojení si principů základů osvětlování a využívání reálného světla v dok.žánrech.

-diskuze nad projekty (pojmenování základních myšlenek a motivací a jejich projekce vůči spolupracovníkům

Forma studia:

Systematická příprava studentů katedry kamery pro funkci kameramana při natáčení dokumentárních filmů.

Diskuse, analýzy, projekce.

Předpoklady a další požadavky:

Požadavkem je absolvování základů kameramanské práce v rámci výuky 1.ročníku na katedře kamery.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

-

Obsah kurzu:

1.Filmové nebo televizní kamery ? specifika a volba pro dokumentární projekt.

2. Kinematografické formáty ?

a/ filmové: Super8,16mm, 35mm,70mm, IMAX, OMNIMAX

b/ televizní: VHS, DV, HDV, Betacam, HDTV

c/ počítačová multimédia.

3.DVCAM ? HD ? DigitalCinema ? nové ?svobodné? technologie.

4.Filmová surovina, výběr, exp.zkoušky, filmová laboratoř.

5.Osvětlovací technika pro dokumentární film.

6.Pohyb kamery, technické prostředky pro pohyb, stabilizace obrazu. Ruční kamera.

7.Natáčení v infra oblasti.

8.Natáčení za deště, sněhu, mrazu a v písečné bouři.

9.Arktické a vysokohorské prostředí.

10.Tropické prostředí.

11.Expediční vybavení.

12.Kamera ve vesmíru, kamera na dně oceánů.

13.Rychloběžné a časosběrné snímání.

14.Makro a mikrosnímání

15.Filmový a digitální trik v dokumentárním filmu.

16.Filmové zpravodajství. Problematika archivace.

17.Televizní zpravodajství. Technologické postupy a historie.

Předmět reflektuje technické a technologické aspekty výroby dokumentárních filmů. Specifika natáčení si vyžaduje správnou volbu, rychlost a přizpůsobivost filmové nebo televizní techniky sloužící práci kameramana či dokumentárního režiséra.

Doporučená nebo povinná literatura:

Petr Prokop - Současné filmové kamery

Petr Prokop - Zakládání filmových kamer

Rudolf Adler - Cesta k filmovému dokumentu

Béla Balázs - Film. Vývoj a podstata nového umenia.

Slovenské vydavatelstvo krásnej literatury 1958

Film je umění - Sborník statí Orbis Praha 1963

Guido Aristarco - Dějiny filmových teorií Orbis Praha 1968

Robert Flaherty - Materiály k dějinám dokumentárního filmu

Anton Wilson´s - Cinema Workshop

Kodak - Student Filmmaker´s Handbook

-databáze českých a světových dokumentárních filmů (zdroj Institut dokumentárního filmu)

-fotografická literatura (včetně knihovny FAMU)

-osobní účast kameramanů a režisérů. diskuse nad výrazovými prostředky jim vlastní.--

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Seminář.

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě:

- aktivní účasti v seminářích

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

-

Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 230
Sborovna KK

(Lažanský palác)
KOBLOVSKÝ P. (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2)
19:00–20:35
(přednášková par. 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 19:00–20:35 KOBLOVSKÝ P. (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2) Sborovna KK
Lažanský palác
přednášková par. 1
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015