Osvětlování 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304OS4 | ZK | 2 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Martin ŠEC, Josef ŠPELDA
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Martin ŠEC, Josef ŠPELDA
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Zvládnutí základních dovedností při vytváření světelných konstrukcí v atelieru i reálu.
- Forma studia:
-
probíhá analýza předložených scénářů cvičení Nůž Anticorro, před natáčením v atelieru FAMU.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Znalost všech typů světelných zdrojů a jejich vlastnosti. Ovládnutí vytvoření světlotonálního řešení obrazu s využitím sensitometrických vlastností negativní suroviny.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
-
- Obsah kurzu:
-
Téma :
1.OBECNÝ ÚVOD PŘEDMĚTU ZASVĚTLOVÁNÍ II. Program a cíl před
nášek, konzultací a praktických cvičení 2. ročníku.
2. OSVĚTLOVÁNÍ PROSTORU. Dekorace, rozmístění světelných zdrojů, světelná logika, světlo a herecká akce, použití barevných folií.
3. ZÁKLADY SVĚTELNÉHO ŘEŠENÍ. Světelný plánek, zasvětlení de-
korace, typy a charakteristiky světelných zdrojů, mosty, filmové
a televizní žánry.
4. OSVĚTLOVÁNÍ VE FILMU A TELEVIZI. Některé rozdíly ve způso-
bu práce se světlem v souvislosti s natáčením záběrovou nebo
sekvenční technologií.
5. SVĚTELNÁ KONSTRUKCE A BAREVNÉ TELEVIZNÍ SNÍMÁNÍ. Ba-
revné hodnocení scény, kostýmů a líčení v závislosti na světel-
ném řešení. Osvětlení při trikovém snímání na modrou složku (
(klíčování).
6. SVĚTELNÁ ÚPRAVA REÁLNÉHO PROSTŘEDÍ. Dosvícení reálu,
práce s reálnými zdroji světla, vhodná svítidla a pomůcky, ba-
revné folie.
7. OSVĚTLOVÁNÍ V EXTERIERU - DEN. Charakter světla v exterie-
ru, úprava světelného kontrastu, typ lamp, odrazné desky.
8. osvětlování podvečeru a nocí v exteriéru charakter nočního světla a rozdíl od denního,zvláštnosti svícení podvečer,svítání.
9.zvláštní světelné atmosfery:plameny,louč,svíčka,světlo v autě/den ,noc/,americká noc,televizní obrazovka počítače,blesky v exteriéru,v interiéru a pod.
barevné folie na lampy
Seminář přímo navazuje na Osvětlování 3. Důraz je kladen na technické zvládnutí práce se světlem s důrazem na přípravu a realizaci oborového cvičení Nůž Anticorro. Paralelně je probírána stejná problematika při tvorbě elektronického obrazu s určitými modifikacemi vyplývajícími z odlišnosti záznamového media.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Golovňa: Světlo v kameramanském umění
Goldovskij: Světlo a technika ve filmu
Lampy:Tovární prospekty
Folie: Tovární prospekty
Technický přehled svět. zdrojů
Molle Richardson
Jan Šmok:Úvod do snímkové techniky
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Seminář.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Vyuka probíhá formou teoretických přednášek, které jsou spojeny s prezentací televizních a filmo-
vých děl přednášejícího nebo jiných kameramanů. Na těchto praktických ukázkách je prezentována přednášená látka. Klasifikovaný zápočet je hodnocením studenta jak si osvojil teoretickou látku a jak ji dokázal uplatnit v praktických cvičeních Záběry v atelieru , Nůž anticorro,
včetně kvality vyhotovení protokolu cvičení Záběry v atelieru.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
-
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky St 18:10–19:45 ŠPELDA J. Učebna osvětlování č. 221
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Kamera - bakalář (oborový předmět)