Seminář kameramanské tvorby 8
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304SK8 | Z | 1 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Petr HOJDA, Vladimír SMUTNÝ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Petr HOJDA, Vladimír SMUTNÝ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Připravit posluchače na práci kameramana
- Forma studia:
-
Předávání praktických znalostí pedagoga,projekce a analýza filmů
- Předpoklady a další požadavky:
-
Prakticke a teoreticke znalosti z oboru kamera
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu
- Obsah kurzu:
-
Vysokoškolský výukový cyklus pojímá v komplexnosti aktivitu hlavního kameramana se zřetelem k tvorbě dramatické, nepomíjí ovšem ve smyslu odborné erudice ani žánry ostatní.
Zvláštní důraz je pedagogem kladen na metodiku kameramanské dramaturgie, jak dokládá i
dále uvedená seminární součást.
Tematické celky:
Scénář a kameramanská dramaturgie
Zvláštnosti černobílé kinematografie a vytváření světelných nálad
Atelierové osvětlování ? jaké druhy světelných zdrojů užíváme ? Den, Večer, Noc, tvář, okna, světelné zdroje v obraze, expozice a jak nám to vše komplikuje pohyb herce a kamery.
Možnosti a styl kameramanské práce. Film look. Módnost. Nadčasovost.
Osvětlování v reálech,snížení kontrastu použitím umělých zdrojů, úskalí obrazových návazností interieru a exterieru, velké reály, kostel, nádraží a pod.
Exterier, krajina, město.
Noc jako zvlášť obtížný kameramanský úkol.
Reklama, dokument, TV media a multimedia.
Herec ve světle, optice a pohybu.
Kameramanské školy (CZ,USA, F, UK, I, G a další).
Kameraman důsledný technik,teprve distribuční (masové) kopie jsou výsledkem kameramanské práce.
Teoretická i praktická příprava studenských cvičení.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Ján Šmok:Teorie skladby fotografického obrazu
Kris Malkiewicz: Film Lighting
Gerald Millerson:Technique of Lighting for Television and Film
Journal:American Cinematographer
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Seminář,doplněný projekcí filmů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Podmínky úspešného ukončení předmětu:aktivní účast na seminářích! Seminární práce: Posluchač si vybere povídku. Připraví si kameamanskou explikaci, pro její filmovou realizaci. Smyslem seminární práce je ztah mezi verbálního vyjádření příběhu či poselství a jejich následným audiovizuálním artefaktem.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
-
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Út 15:40–17:15 SMUTNÝ V. Sborovna KK
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Kamera - magistr (oborový předmět)
- Scénografie - film a televize (Mgr.) (povinně volitelný předmět)
- Scénografie - film a televize (Mgr.) (povinně volitelný předmět)