English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Dílny 7

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305DI7 Z 1 3/T česky letní
Garant předmětu:
Jaromír KALLISTA, Petr OUKROPEC, Čestmír KOPECKÝ, Otakar SVOBODA
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jaromír KALLISTA, Petr OUKROPEC, Čestmír KOPECKÝ, Otakar SVOBODA
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Rozvoj kulturního rozhledu studentů

Teorie a praktické aplikace práce filmového producenta.

Konzultace praktických cvičení.

Forma studia:

Dialog mezi vedoucím dílny a studenty.

Předpokládá se i vzájemný dialog mezi studenty různých ročníků.

SPECIFIKA JEDNOTLIVÝCH PEDAGOGŮ A JEJICH DÍLEN JE UVEDENA V KOLONCE ?POZNÁMKA?

Předpoklady a další požadavky:

Scénáře, natáčecí plány a rozpočty praktických cvičení.

Materiály k vlastním projektům studentů.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:
Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
Obsah kurzu:

- rozbory aktuálních kulturních událostí

- rozbory praktických cvičení, analýza scénářů, tvorba rozpočtu, složek a harmonogramu výroby

- plánování a strategie výroby, případné koprodukční a sponzorské vztahy

- kontrola výroby v hlavních fázích

- kontrola úplnosti administrativních požadavků

- společné konzultace a rozbory projektů v přítomnosti autora a režiséra

- konzultace ostatních projektů studentů

- definování a možnosti naplňování producentských záměrů

- výběr projektu

- definice developmentu filmového projektu (obsah, fáze a možnosti vývoje)

- definice cíle a strategie developmentu

- úloha a práce producenta v období developmentu

- finanční plán jako součást developmentu (odhad nákladů, strategie financování, varianty řešení)

- formální podoby projektu

- způsoby prezentace projektu

- příprava a prezentace vlastních projektů studentů

- rozbory a srovnání projektů z praxe vedoucího dílny

- komunikace s režisérem a tvůrčím štábem

- štáb produkce jako nástroj producenta

- způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi preproduction

- způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi production

- způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi postproduction

- finanční toky, práce s rozpočtem

- příklady a analýzy způsobů spolupráce a komunikace z praxe vedoucího dílny a hostů dílny

- definice a nástroje filmového marketingu (EU, ČR, Svět)

- stanovení distribuční a marketingové strategie a cíle (odhad potenciálu filmu)

- role a možnosti producenta pro optimální uvedení filmu v distribuci

- rozpočet na marketing a distribuci

- kreativita

- sales agent a distributor - definice, ukázky a analýzy smluv

- finanční toky a dlouhodobá práce s filmem

- distribuce a marketing krátkých a dokumentárních filmů

-diskuze a příklady z praxe vedoucího dílny a hosta dílny

-

SPECIFIKA JEDNOTLIVÝCH PEDAGOGŮ A JEJICH DÍLEN JE UVEDENA V KOLONCE ?POZNÁMKA?

Doporučená nebo povinná literatura:

Copyright law, Labor code. Commercial law, Civil code, Media legislation.

UFD Surveys and statistics

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Dílna

Hodnoticí metody a kritéria:

Podmínkou udělení kreditů je:

- aktivní účast v jednotlivých hodinách dílny,

- kvalitní práce na společných cvičeních,

- splnění všech úkolů zadaných vedoucím dílny,

- prezentace vlastních rozsáhlých kulturních aktivit (kino, divadlo, literatura atd. dle požadavků vedoucího dílny.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Dílna Terezy Horské

Dílna funguje v interaktivním prostředí se zaměřením především na současnou praxi při výrobě dokumentárních filmů. Od studentů se očekává aktivní účast a vzájemná konzultační výpomoc napříč ročníky, komunikativnost a sdílení vlastních dosavadních zkušeností.

V dílně se konzultují jednotlivé fáze výroby dokumentárního filmu na konkrétních příkladech; úskalí výroby dokumentárního filmu s přihlédnutím k autorskému právu, rozpočtování, postprodukce,?; zpracování dle zadaného námětu žádosti o získání dotace od Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie a následná analýza; vyhledávání zdrojů financovaní v souladu s konkrétním námětem, projektem,?; postprodukční postupy, možnosti, novinky?.

Dílna Čestmíra Kopeckého

Obsahem dílny je:

1. Pohled na kulturu a zejména filmovou a televizní tvorbu, jako na umění. Pohled na umění jako na nástroj.

2. Seznamování se současnou českou kulturou, literaturou, filmem, divadlem, výtvarným uměním, televizí, atd.

3. Snaha o vlastní sebeuvědomění a nalezení svého specifika. Hledání vlastní dramaturgie.

4. Základy vlastní tvorby. Jednoduché náměty, synopse, scénáře.

5. Film jako zbraň.

Studenti v dílně se společně i individuálně budou snažit o nalezení a rozšíření svých producentských schopností, jak na teoretickém, tak i na praktickém základě.

Dílna Jaromíra Kallisty

Smysl dílny: iniciace individuálních schopností posluchačů při tvorbě audiovizuálních - po případě jiných kulturních projektů.

Programová náplň se bude skládat z části teoretické a části praktické. Výklad teoretiké části bude prováděn seminární formou. Na některé semináře budou přizváni externisté z oboru podle probíraného tématu. Teoretickou část lze rozdělit zhruba do tří částí ( které se navzájem prolínají a doplňují) a to:

I. Producentský přístup k reliazci filmového projektu.

II. Orientace v možnostech financování a evropských podpůrných systémech.

III. Informace o evropských úmluvách a konvencích v kinematografických koprodukcích.

Součástí práce dílny budou i konzultace magisterských diplomových prací a prací bakalářských.

Praktická část bude složena z přípravy, výběru, konzultací a podpory producentských projektů, praktických cvičení a po dohodě i mimoškolních projektů. Předpokládá se aktivní účast studentů, komunikace a vzájemná pomoc a sdílení zkušeností jak mezi ročníky, tak mezi katedrami. Dílna je otevřena pro konzultace všem studentům.

Dílna Otakara Svobody

V obecné rovině je cíl získání praktických produkčních návyků při tvorbě školních cvičení. Řešení konkrétních problémů při realizaci, což jest téma přímo nepřeberné, někdy překvapující a těžko publikovatelné. Metodou je osobní konkrétní konzultace vedoucího dílny nad studentskými projekty. Za podstatný však považuji praktický osobní přínos vyplývající z mé už poněkud dlouholeté praxe. Za výrazné specifikum své dílny považuji nasměrování studentů do televizní praxe na Kavčích horách. Konkrétní typy pořadů , především v oblasti velkých živých přenosů lze najít na Webu FAMU v kapitole Jednotlivé dílny na katedře produkce. Vycházím z předpokladu, že seznámení s produkční technologickou a organizační stránkou ČT jako jediná má kompletní výrobní řetěz včetně filmových laboratoří je v době růstu elektornických médií docela rozumné. Stát se členem této dílny by mělo být inspirací pro studenty, kteří zvažují perspektivu své budoucí práce v televizní práci.

Dílna Petra Oukropce

Producentská dílna se zaměřuje na podněcování individuální tvořivosti studenta a jeho schopnost iniciovat, prosadit a zodpovědně řídit filmový projekt. V teoretické a praktické rovině studenti tvoří a analyzují vznik a vývoj projektů, producentskou dramaturgii, modely financování a tvorbu finančních plánů, koprodukční strategii a také distribuční a marketingový potenciál projektů. Studenti vyhledávají a zpracovávají vlastní producentské projekty. Dílna se dále v letním semestru soustředí na tvorbu a realizaci studentských filmů studentů.

Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 329
Místnost pedagogů KP

(Lažanský palác)
KALLISTA J.
09:00–11:25
(paralelka 1)
místnost 330
Učebna KP 330

(Lažanský palác)
OUKROPEC P.
13:10–15:35
(paralelka 2)
místnost 334
Učebna KP 334

(Lažanský palác)
KOPECKÝ Č.
14:00–16:25
(paralelka 3)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 09:00–11:25 KALLISTA J. Místnost pedagogů KP
Lažanský palác
paralelka 1
Po 13:10–15:35 OUKROPEC P. Učebna KP 330
Lažanský palác
paralelka 2
Po 14:00–16:25 KOPECKÝ Č. Učebna KP 334
Lažanský palác
paralelka 3
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015