Marketing - orientace na spotřebitele
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305MONS | ZK | 3 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Ivan TOMEK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Ivan TOMEK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Naučit studenty chápat základní principy marketingového uvažování od vytváření nového produktu po jeho uvedení na trh a řízení produktu / značky. Vyložíme základní analýzu okolního prostředí , vnitřních a vnějších faktorů, cílových skupina segmentace, pojem marketingového mixu a marketingového plánu. Jednotlivá „P“ marketingového mixu a jejich smysl v životním cyklu produktu. Specifika filmové a televizní produkce se objevují zejména v oblasti cenové tvorby a v marketingu umění, neziskovém marketingu a marketingu veřejnoprávních medií.
- Forma studia:
-
Přednáška a diskuse se studenty o aktuálních marketingovýchi jevech nad běžnými mediálními informacemi marketingové povahy. Jsou využívány zejména HN a TV. .V některých přednáškách jsou využívány projekce a powerpointové prezentace pedagoga.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Základní orientace v teorii nabídky a poptávky. Znalost základních ekonomických pojmů. Ochota zapomenout na některé mýty.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
1) Co je marketing, co jsou potřeby zákazníka (zejména odlišení funkčních, emocionálních a statutových potřeb), chování spotřebitele (rozhodovací proces při výběru produktu)
2) Pojem cílová skupina, segmentace cílové skupiny, smysl a v ČR užívané segmentační postupy (příjmy, životní cykly, životní styly)
3) Pojem distribuce produktu, klasické formy přes prodejní řetězce a vlastní značky po distribuční roli výrobců, přímý osobní prodej a roli Internetu
4) Pojem marketingového mixu, různé koncepce, ale jedna podstata
5) Zboží - produkt - služba, role značky. Globální značky a lokální značky. Příklady komunikace značek v ČR.
6) Pojem image, co to je, image produktu a firmy, pojem positioning, k čemu slouží a jak se s ním pracuje (příklad Fernet Stock * Becherovka)
7) Hledání a využívání marketingových příležitostí
- tvorba nového produktu, jak se provádí, jak se ověřuje,
- jak se produkt vytváří a nasazuje do distribuce
- zpětná vazba
8) Základy z oblasti CRM, aplikační postupy
9) Základy Public relations
10) Základy výzkumu trhu a práce s takto získanými informacemi
11) Marketingová komunikace
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Philip Kotler, Marketing, libovolné vydání Grada po roce 1995
Philip Kotler, Marketing Management, libovolné vydání Grada
Dušan Pavlů, Efektivní marketingová komunikace, Grada
Gustav Tomek, Věra Vávrová, Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada
Kjell, A. Nodrström, Jonas Ridderstale : Funky Business, Grada 2005
Časopisy Marketing & Media, Strategie, Trend marketing
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednáška
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Hondotí se pochopení problematiky, při zkoušce jsou studenti postaveni do situace, kdy musí řešit určitý marketingový úkol. Při řešení tohoto problému se posuzuje, nakolik využívají marketingového uvažování a chápou základní principy. Není vyžadována znalost definic. Součástí hodnocení je i aktivita studenta během přednášek.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Čt 14:00–15:35 TOMEK I. Učebna KP 334
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - magistr (oborový předmět)