Panelová diskuse o krátkých filmech
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305MPDKF | Z | 2 | 1/D | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Marta LAMPEROVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Marta LAMPEROVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
-
- Forma studia:
-
modulová výuka
- Předpoklady a další požadavky:
-
Pro zápočet je nutná účast na diskusi a vyplnění online formuláře, kterým student ohodnotí panelisty a vztah jednotlivých institucí k problematice krátkého filmu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
žádné
- Obsah kurzu:
-
Panelová diskuse o tom, jak (ne)lze v Česku točit, promítat a vysílat krátké filmy. Je krátký film opravdu jen školní cvičení? Proč takřka zmizely předfilmy? Podporuje Česká televize tvorbu ?kraťasů?? Co dělá v zahraničí České filmové centrum? Proč vznikl projekt iShorts? Jaký postoj má ke krátkým formátům Státní fond kinematografie?
Přijďte diskutovat o možnostech krátkého filmu.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Pouze doporučené: http://fondkinematografie.cz/
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
panelová diskuse
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Účast na diskusi + vyplnění online formuláře
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Petr Vítek - Státní fond kinematografie
- podpora krátkých filmů (2. druhá výzva v historii)
- proč společně s experimentálními filmy?
- proč by měl Státní fond kinematografie podporovat krátké filmy?
- výzva na development - i pro kraťasy?
- výzva pro debuty
- výzva pro dokumenty (je lepší krátký dokument přihlásit do výzvy pro krátké filmy)
Helena Uldrichová - ČT
- podpora studentských krátkých filmů
- filmový akcelerátor
- možnost spolupráce mimo filmový akcelerátor
- existuje slot v ČT pro krátké filmy?
- problematika krátkých filmů z hlediska dramaturgie
- vznikají v ČT krátké filmy mimo spolupráci s filmovými školami?
Markéta Šantrochová - České filmové centrum
- jaká by měla být strategie na distribuci krátkého filmu v zahraničí
- festivaly krátkých filmů
- festivalová strategie
- pitching forum + work in progress
- development workshops
Petr Horák - iShorts
- proč a jak vznikl projekt iShorts?
- v jakých městech jsou projekce iShorts?
- kde berete krátké filmy?
- liší se návštěvnost v jednotlivých městech?
- jak se dají dostat diváci do kina na krátké filmy?
Průběh:
-představení institucí - 10 minut pro každého
-diskuse
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
-
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky 10.04.2015 10:00–14:00 LAMPEROVÁ M. Učebna 1
Lažanský palácPřednáší: P.Vítek,D.Hurabová,M.Šantrochová,H.Uldrichová,P.Horák přednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Režie - bakalář (volitelný předmět)
- Režie - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Kamera - bakalář (volitelný předmět)
- Kamera - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Produkce - bakalář (volitelný předmět)
- Produkce - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ: Restaurování fotografie- 2013 (volitelný předmět)