Produkce reklamy
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305MPRE | Z | 1 | 8/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Marta LAMPEROVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Marta LAMPEROVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Základní orientace v terminologii a prostředí komerční kinematografie v ČR se zaměřením na výrobu lokálního reklamního spotu a servisního natáčení se zahraničním štábem
- Forma studia:
- Předpoklady a další požadavky:
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
1. Úvod
a) Úvod do problematiky
b) Objem filmové výroby v ČR a rozdělení na producentskou tvorbu, zahraniční zakázku, domácí reklamu, TV výrobu, další varianty. Odpovídající rozdělení nezávislých produkčních společností. Rozdíly v účetnictví. Jak fungují tyto typy produkcí. Každodenně X projektově. Princip ?napustit-vypustit?. Outsourcing ? půjčovny, postprodukce, lokace, castingy, štáby. Operativnost a kvalita práce.
c) Organizace a sdružení pohybující se na komerčním AV trhu. Systém státní podpory.
2. Domácí reklama
a) Klient ? Reklamní agentura ? Produkce. Kdo je kdo v těchto firmách, kdo s kým jedná, rozdělení pravomocí.
b) Vznik reklamní kampaně, tendr na výrobu spotu (rozpočet, treatment, timing), kdo co dělá, kdo co rozhoduje.
c) Vlastní výroba spotu po vyhraném tendru, hierarchie schvalování, kontrolní projekce, dotočná. Konkrétní role konkrétních lidí. Převod práv k dílu.
3. Zahraniční zakázka
a) Důvody pro natáčení v ČR. Film Commission, pobídky.
b) Jak se dostane zakázka k českému producentovi.
c) Co obnáší zadání. Film X Reklama.
d) Vlastní výroba. Kdo přijede, komunikační kanály, pravomoci. Doprovodný program.
4. Reklama v praxi
a) Jednotlivé profese (režisér, animátor/výtvarník, produkční, kameraman, střihač, mistr zvuku, architekt?) v reklamě.
- jak začít, za kým jít
- showreel, jak ho postavit, specializovat se
- treatment
- exkluzivita
- trpělivost
b) ukázkový projekt a jeho rozbor po ose: storyboard ? treatment ? rozpočet ? timing ? shooting board ? finální spot
c) obdobný rozbor zahraniční zakázky
d) Dotazy, shrnutí
- Doporučená nebo povinná literatura:
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
- Hodnoticí metody a kritéria:
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Modul je určen primárně pro studenty produkce FAMU.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
-
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky 20.03.2015 09:30–12:45 LAMPEROVÁ M. Učebna 2
Lažanský palácpřednášková par. 1 27.02.2015 09:30–12:45 LAMPEROVÁ M. Učebna 2
Lažanský palácLektor: Martin Hůlovec, určeno primárně pro studenty katedry produkce přednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Režie - bakalář (volitelný předmět)
- Režie - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Kamera - bakalář (volitelný předmět)
- Kamera - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Produkce - bakalář (volitelný předmět)
- Produkce - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ: Restaurování fotografie- 2013 (volitelný předmět)