Mediální management
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305PD | ZK | 3 | 24/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Kateřina FRIČOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Kateřina FRIČOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem je rozvíjet u studentů již získané teoretické poznatky z managementu o specifické potřeby producentů - budoucích managerů. Uvědomí si podobnost i rozdílnost práce jednak v jednotlivých médiích, jednak v odlišných pozicích / nezávislý producent x vedení média apod./
- Forma studia:
-
přednáška, společná diskuse, společně formulované závěry, prezentace hostů z oboru
- Předpoklady a další požadavky:
-
Navazuje na předešlá bakalářská studia / výroba, management, právo /
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu
- Obsah kurzu:
-
Výuka vychází z faktu, že studenti již mají základní znalosti z managementu, orientují se v pojmech a základních metodách. Na tyto znalosti navazuje a rozvíjí je z pohledu potřeb producenta.
Vymezení pojmu producent, rozdílná pojetí.
Pravomoce, kompetence, zodpovědnost.
Rozdíly a shody mezi producentem v TV veřejné služby, privátní,závislým, „nezávislým“ a nezávislým.
Jak vybírat projekt, míra uplatňování diktatury ve štábu, kde začíná a končí svoboda tvůrců.
Znalosti dobrého producenta z oblastí jiných profesí.
Jak získávat znalost potřeb trhu, diváků, klientů. Potřeby, představy, iluze a deziluze.
Komerční tlak, hranice vkusu, míra kompromisů?je-li,kdy, v čem, proč.
Je rozdíl mezi zodpovědností producenta z privátní sféry a tím „veřejnoprávním“ , V čem a proč .
Znalost technologií, jejich výběr
Základní principy tvorby programového schematu, rozdílný přístup privátní TV a TV veřejné služby. Cílové skupiny.
Jak snižovat náklady bez negativního vlivu na kvalitu.
Sponzoři, produkt placement. Možnosti v rámci zákona, prohřešky proti zákonu - byť v dobré víře.
Jak prezentovat projekt, zabezpečení financování.
Cíl je jeden, cesty různé.
Strategie prezentace, rozdíly mezi příjemci - grantová komise, ČT, Nova, bohatý mecenáš, marketingový ředitel velké firmy...
Psychologie prezentace, nejčastější chyby, jak je odstranit.
Jak vyvracet námitky, jak argumentovat proti šíleným či nezákonným představám sponzorů.
Sponzor nebo koproducent.
Rozbor prezentací studentů, získávání nových dovedností
Některé přednášky navštíví zajímaví hosté s významnými praktickými zkušenostmi, na výběru jmen se budou podílet i studenti, spolu s vysvětlením, proč chtějí pozvat právě tenkterý typ hosta.
Každá přednáška se skládá z úvodu do problematiky, následuje diskuse - názory studentů, otázky, poté pak společně formulované závěry.
Kateřina Fričová
Kontakt fricovak@centrum.cz
- Doporučená nebo povinná literatura:
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
přednáška
diskuse
hosté - TOP špičky oboru
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
kredity jsou uděleny na základě:
aktivita při výuce 30%
písemná zkouška 50%
ústní zkouška 20%
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
kontakt:
fricovak@centrum.cz
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Čt 17:20–18:55 FRIČOVÁ K. Učebna KP 334
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - magistr (oborový předmět)
- Produkce (Mgr.) (povinně volitelný předmět)