Televizní seminář a trendy televizních formátů 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305TST2 | ZK | 3 | 10/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Filip BOBIŇSKI
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Filip BOBIŇSKI
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o základních aspektech televizního průmyslu z pohledu producenta a o obchodu s licencovanými TV formáty.
Studenti získají představu o uvažování televizních stanic při sestavování programu a o tom jak se toto prolíná do producentského uvažování, principy sledování q posuzování úspěšnosti televizních stanic a TV pořadů. Dále také specifické právní znalosti v oblasti obchodu a TV formáty (zejména opční a licenční smlouva na tv formát), diplněné o obecnější informace o fungování mezinárodního obchodu s AV díly a jejich financování. Část seminářů je věnována jednotlivým žánrům tv tvorby s důrazem na zahraniční reference a ukázky. Jsou diskutována specifika případné adaptace daného formátu. Seminář by měl motivovat studenty k producentskému uvažování nad tv tvorbou, ať už z pohledu producenta - tvůrce formátu nebo producenta, který se rozhodne o adaptaci existujícího formátu. V praktické části studenti mají za úkol vymyslet, sestavit koncept a prezentovat ideu vlastního formátu životaschopného pro jimi zvolenou TV stanici, čas vysílání, cílovou skupinu.
- Forma studia:
-
Diskuse nad dodanými odbornými texty, moderovaný dialog nad tématy danými pedagogem, diskuse s hosty na semináři. Předávání praktických zkušeností pedagoga. Vlastní kreativní činnost navazující na přednášky.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Je vhodná obecná orientace v televizním prostředí v ČR v současnosti a znalosti z předchozího studia. Slušná základní znalosti angličtiny - studijní texty jsou částečně jen v tomto jazyce. Předmět lze zapsat bez zvláštních znalostních požadavků.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
Představení základních principů fungování televizního trhu, televizního programování, hodnocení úspěšnosti programu, financování mezinárodního obchodu s AVD a dalších aspektů filmového a televizního podnikání z pohledu producenta. Představení současných trendů v tvorbě, pořadů a žánrů. Úvod do postupů při vývoji nového audiovizuálního produktu. Specifika práce při adaptaci zahraničního formátu, vysvětlení důvodů pro takový postup, vč. právních aspektů.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Výňatky z knih Budgets and Markets a Filmmaking Handbook ( Media Business School, anglicky) a další texty dodané přednášejícím. Kniha Budoucnost svobody ( Fareed Zakaria). Internetové profesní zdroje ( např. Television Business International atd.). Na přednáškách ukázky z prezentačních tiskových i AV materiálů k pořadům.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednášky
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Test z faktických znalostí získaných na přednáškách. / Účast na přednáškách / Vypracování esejí na dodané texty/, Skupinová tvůrčí práce ( prezentace projektu).
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
-
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky 06.05.2015 15:00–18:15 BOBIŇSKI F. Učebna KP 330
Lažanský palácpřednášková par. 1 24.04.2015 10:00–14:30 BOBIŇSKI F. Učebna 4
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - magistr (oborový předmět)