Umění komunikace
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305UK | Z | 2 | 14/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
- Forma studia:
- Předpoklady a další požadavky:
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
1.Mediální agenda a komunikace s médii
?mediální agenda ve vztahu k veřejnosti i k různým typům médií: odkud pocházejí informace, kdo je ovlivňuje a tvoří
?typy médií a rozdílné pojímání mediální agendy
?veřejnost a její komunikační kanály
?typy organizací a rozdílnost komunikace s nimi
?PRAKTIKUM (A): Denní tisk a časopisy
?komunikace s médii: ovlivňování veřejného mínění, image a důvěryhodnost organizace/projektu za kterou/ý vystupuji
?typ projektu = typ komunikace
?principy přesvědčování
?PRAKTIKUM (B): Rozhovor s novinářem po telefonu (zkouška)
2.Prostředky komunikace a nástroje publicity
?PRAKTIKUM (A): Rozhovor s novinářem po telefonu (reál)
?prostředky dle typu projektu: název, logo, slogan, plakáty, letáky, hromadné dopisy, výroční zprávy, brožury, zpravodaje a časopisy, pohlednice, pozvánka, novoročenka, internetové stránky a další
?akce jako nástroj publicity: vzdělávací a prezentační akce, společenské a dobročinné akce, nátlakové akce
?tisková zpráva, tisková konference, inzerce
?PRAKTIKUM (B): Tisková zpráva
3.Řeč těla a improvizace
?gesta, mimika, emoce
?tělesný výraz a koncept prostoru
?dimenze blízkosti a vzdálenosti
?storytelling
?trénink pozornosti
?PRAKTIKUM: Řeč těla a techniky improvizace
4.Definování mediální kampaně - co a jak komunikovat
?tvorba komplexní kampaně jednoho projektu
?probíhající mediální agendy
?různorodost akcí, cílové skupiny, tlaky zvenčí
?pokrytí různých názorových skupin
?krizové situace a jejich řešení
?základní rozpočet kampaně
?zadání Pecha-Kucha
?PRAKTIKUM: Simulace reálné mediální kampaně
5.Pecha Kucha a další formy prezentace
?Pecha Kucha
?TEDx
?Creative Mornings
?PRAKTIKUM: Pecha Kucha prezentace jednotlivých projektů
6.Novinářská fotografie; televizní zpravodajský šot & reportáž
?fotografie: typy pokrytí události, krátkodobý vs. dlouhodobý fotografický příběh; kompozice, výběr a skladba fotografií, etika, editace
?typologie zpráv, struktura zpravodajského šotu
?objektivita, vyváženost, nestrannost, různorodost interpretace zpráv
?základní kompoziční postupy, technologie výroby
?PRAKTIKUM: Možnosti využití pro jednotlivé projekty
7.Společný projekt - příprava
?Definice a příprava společného projektu/akce s využitím celosemestrálně získaných zkušeností - dle aktivity a nápadů studentů.
- Doporučená nebo povinná literatura:
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednáška a praktikum
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
ZKOUŠKA
Projekt komplexní mediální kampaně: vypracování mediální kampaně na svůj projekt s využitím všech prostředků zmiňovaných během semestru, možností proveditelnosti a finančních nároků. Písemné zpracování doplněno o vlastní prezentaci a obhajobu funkčnosti projektu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Lektor: Mgr. et Mgr. David Musil, Ph.D.
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - magistr (oborový předmět)