Dílna Jana Šerých
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307DJS | ZK | 5 | 13/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Zmíněná dílna se bude ve své první fázi věnovat fenoménu propojení textu a (pohyblivého) obrazu. V rámci jednotlivých setkání se, formou stručných případových studií, nejdříve pokusíme izolovaně prozkoumat různé podoby tohoto fenoménu, v rámci jeho nejtradičnějších uplatnění (mezititulky v němém filmu, tradiční úvodní či závěrečné titulky, podtitulky).
Následující a důležitější kapitolou by mělo být extenzivní představení různých příkladů záměrného i nezáměrného narušení nebo posouvání limitů filmovo-textového žánru (amatérské titulkování, chyba, náhodné přiřazení významu v konceptuálních videích, grafická schémata a ?text mimo obraz? v současné kinematografii a seriálové produkci...). Následující praktická zadání budou záviset na zvoleném tématu i dispozicích posluchače a mohou sahat od scénáře či storyboardu až ke krátkému filmovému útvaru.
Druhá fáze workshopu se bude zabývat do jisté míry zvratným procesem, tedy konzervací (pohyblivého) obrazu v textu. Může být krátká synopse samostatným dílem, vzniklým na základě hotového filmu? Do jaké míry lze srovnávat filmový střih, oproštěný od konkrétní materie, s prací grafického designéra?
Ani zde praktické zadání nijak rigidně neomezuje volbu média, vychází jen z předpokladu interpretace či abstrakce již existujícího díla, s jistým upřednostněním materiální či grafické podoby finálního výstupu.
- Forma studia:
- Předpoklady a další požadavky:
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
Zmíněná dílna se bude ve své první fázi věnovat fenoménu propojení textu a (pohyblivého) obrazu. V rámci jednotlivých setkání se, formou stručných případových studií, nejdříve pokusíme izolovaně prozkoumat různé podoby tohoto fenoménu, v rámci jeho nejtradičnějších uplatnění (mezititulky v němém filmu, tradiční úvodní či závěrečné titulky, podtitulky).
Následující a důležitější kapitolou by mělo být extenzivní představení různých příkladů záměrného i nezáměrného narušení nebo posouvání limitů filmovo-textového žánru (amatérské titulkování, chyba, náhodné přiřazení významu v konceptuálních videích, grafická schémata a ?text mimo obraz? v současné kinematografii a seriálové produkci...). Následující praktická zadání budou záviset na zvoleném tématu i dispozicích posluchače a mohou sahat od scénáře či storyboardu až ke krátkému filmovému útvaru.
Druhá fáze workshopu se bude zabývat do jisté míry zvratným procesem, tedy konzervací (pohyblivého) obrazu v textu. Může být krátká synopse samostatným dílem, vzniklým na základě hotového filmu? Do jaké míry lze srovnávat filmový střih, oproštěný od konkrétní materie, s prací grafického designéra?
Ani zde praktické zadání nijak rigidně neomezuje volbu média, vychází jen z předpokladu interpretace či abstrakce již existujícího díla, s jistým upřednostněním materiální či grafické podoby finálního výstupu.
- Doporučená nebo povinná literatura:
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Odevzdání projektu dle zadání daného externího pedagoga.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: