English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Dílna Jana Šerých

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
307DJS ZK 5 13/S česky letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Zmíněná dílna se bude ve své první fázi věnovat fenoménu propojení textu a (pohyblivého) obrazu. V rámci jednotlivých setkání se, formou stručných případových studií, nejdříve pokusíme izolovaně prozkoumat různé podoby tohoto fenoménu, v rámci jeho nejtradičnějších uplatnění (mezititulky v němém filmu, tradiční úvodní či závěrečné titulky, podtitulky).

Následující a důležitější kapitolou by mělo být extenzivní představení různých příkladů záměrného i nezáměrného narušení nebo posouvání limitů filmovo-textového žánru (amatérské titulkování, chyba, náhodné přiřazení významu v konceptuálních videích, grafická schémata a ?text mimo obraz? v současné kinematografii a seriálové produkci...). Následující praktická zadání budou záviset na zvoleném tématu i dispozicích posluchače a mohou sahat od scénáře či storyboardu až ke krátkému filmovému útvaru.

Druhá fáze workshopu se bude zabývat do jisté míry zvratným procesem, tedy konzervací (pohyblivého) obrazu v textu. Může být krátká synopse samostatným dílem, vzniklým na základě hotového filmu? Do jaké míry lze srovnávat filmový střih, oproštěný od konkrétní materie, s prací grafického designéra?

Ani zde praktické zadání nijak rigidně neomezuje volbu média, vychází jen z předpokladu interpretace či abstrakce již existujícího díla, s jistým upřednostněním materiální či grafické podoby finálního výstupu.

Forma studia:
Předpoklady a další požadavky:
Doporučené volitelné vzdělávací složky:
Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
Obsah kurzu:

Zmíněná dílna se bude ve své první fázi věnovat fenoménu propojení textu a (pohyblivého) obrazu. V rámci jednotlivých setkání se, formou stručných případových studií, nejdříve pokusíme izolovaně prozkoumat různé podoby tohoto fenoménu, v rámci jeho nejtradičnějších uplatnění (mezititulky v němém filmu, tradiční úvodní či závěrečné titulky, podtitulky).

Následující a důležitější kapitolou by mělo být extenzivní představení různých příkladů záměrného i nezáměrného narušení nebo posouvání limitů filmovo-textového žánru (amatérské titulkování, chyba, náhodné přiřazení významu v konceptuálních videích, grafická schémata a ?text mimo obraz? v současné kinematografii a seriálové produkci...). Následující praktická zadání budou záviset na zvoleném tématu i dispozicích posluchače a mohou sahat od scénáře či storyboardu až ke krátkému filmovému útvaru.

Druhá fáze workshopu se bude zabývat do jisté míry zvratným procesem, tedy konzervací (pohyblivého) obrazu v textu. Může být krátká synopse samostatným dílem, vzniklým na základě hotového filmu? Do jaké míry lze srovnávat filmový střih, oproštěný od konkrétní materie, s prací grafického designéra?

Ani zde praktické zadání nijak rigidně neomezuje volbu média, vychází jen z předpokladu interpretace či abstrakce již existujícího díla, s jistým upřednostněním materiální či grafické podoby finálního výstupu.

Doporučená nebo povinná literatura:
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
Hodnoticí metody a kritéria:

Odevzdání projektu dle zadání daného externího pedagoga.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015