Studio of Experimental and Studios Photography 9
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307EASE9 | ZK | 4 | 24/S | anglicky | zimní |
- Garant předmětu:
- Rudolf PREKOP
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Rudolf PREKOP
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Tento ateliér staví na dvou východiscích: na zkušenostech studentů se zobrazováním figury a portrétu a na spontání potřebě svobodného tvůrčího experimentu. Toto je fundament, na jehož základě je na bakalářském stupni vybudován kontakt a navázán dialog mezi studentem a vedoucím ateliéru. Na magisterském stupni pak ateliér poskytuje tvůrčí prostor pro studenty pracující napříč žánry a tvořící v celém fotografickém výrazovém spektru. Zde se již anulují hranice mezi výtvarnou, dokumentární, multimediální či jinou formou obrazového sdělení. To proto, aby bylo akcentováno sdělení samo.
- Forma studia:
-
Analýza konkrétních cvičení, promítání prací, jež mají souvislost s tématem,
samostatná tvůrčí práce
- Předpoklady a další požadavky:
-
Obecná znalost historie výtvarného umění a fotografie
Obecná znalost teorie současného vizuálního umění
Schopnost analytické reflexe
Kreativní předpoklady
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu
- Obsah kurzu:
-
Tento ateliér staví na dvou východiscích: na zkušenostech studentů se zobrazováním figury a portrétu a na spontání potřebě svobodného tvůrčího experimentu. Toto je fundament, na jehož základě je na bakalářském stupni vybudován kontakt a navázán dialog mezi studentem a vedoucím ateliéru. Na magisterském stupni pak ateliér poskytuje tvůrčí prostor pro studenty pracující napříč žánry a tvořící v celém fotografickém výrazovém spektru. Zde se již anulují hranice mezi výtvarnou, dokumentární, multimediální či jinou formou obrazového sdělení. To proto, aby bylo akcentováno sdělení samo.
V rámci tohoto ?Autonomního ateliéru? se realizují jednotlivá semestrální cvičení, dle zadání vedoucího ateliéru. Tato cvičení nejsou neměnná, ale naopak reagují na ?ducha konkrétní doby?.Důraz je tu kladen na myšlenkové zázemí, senzibilitu a individuální tvůrčí postoj každého posluchače, který v interakci a dialogu s pedagogem vyústí v konkrétní kreativní výstup,
Vedoucí ateliéru zve také lektory dílen a modulů (v překladu bych dal pro obě slova dohromady jenom workshops), osobnosti z fotografické, ale i filmové a výtvarné praxe, dle výběru vedoucího ateliéru. Tyto dílny se realizují jako semestrální, či celoroční, dle harmonogramu určeného lektorem. Smyslem je konfrontace studentů se širokým spektrem individualit, které předávají svoje tvůrčí zkušenosti z praxe, svůj názor, postoj, esprit, zúčastněným studentům.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Alberro, Alexander - Norvell, Patricia (ed.): Recording Conceptual Art, Berkeley,
Los Angeles a London: University of California Press, 2001
Alberro, Alexander, Sabeth Buchmann: Art After ConceptualArt, MIT Press,
Cambridge and London, 2006
Fried Michael: Why Photography Matters as Art as Never Before, Yale University
Press, New Haven 2008
Bourriaud, Nicolas: Postprodukce, Praha: Tranzit, 2004
Bourriaud, Nicolas: Relational Aesthetics, Dijon: Les presses du réel, 2002
Cotton Charlotte: The Photography as Contemporary Art, London, Thames
Hudson, 2004
Císař, Karel (ed): Co je to fotografie? Herrmann a synové, Praha 2004
Foster, Hal (ed): Postmodern Culture, London: Pluto Press, 1990
Foster, Hal; Krauss, Rosalind; Bois, Yves-Alain; Buchloh, Benjamin H.D.: Art
since 1900, London: Thames & Hudson, 2004
Michel Frizot: Nouvelle Histoire de la Photographie, Larousse-Bordas, Paris,
1996
Grygar Štěpán, Konceptuální umění a fotografie, Praha, AMU, 2004
Petříček Miroslav: Myšlení obrazem, Herrmann a synové, Praha 2009
Silverio, Robert: Postmoderní fotografie, Praha: AMU, 2007
Liz Wells. The Photography Reader, Routledge, London, 2003
Wall, Jeff: Selected Essays and Interviews, New York: The Museum of Modern
Art, 2007
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
seminář, praktické cvičení, přednáška
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Studenti mohou být hodnoceni na základě docházky 70% a účasti na společných výjezdech. Každé cvičení bude hodnoceno podle předem daných kritérií
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
nejsou
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Fotografie EN - magistr (oborový předmět)