Workshop Jolana Havelková
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307EWJH | ZK | 5 | 13/S | anglicky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Dílna se bude zaměřovat na možnosti využití propojení obrazu, fotografie, zvuku, hudby. Při setkáních půjde především o tvořivý autorský přístup a tematické debaty. Způsob zpracování a téma úkolu lze vnímat z několika pohledů. Primárně je možné se nechat vybranou skladbou inspirovat, zhodnotit svůj vztah k zvukovému materiálu, a vytvořit tak soubor obrazů (fotografií, fotogramů, partitur atp.), které budou reakcí na dané téma, rozhovorem mezi obrazem a hudbou. Další eventualitou je k vytvořenému souboru fotografií vyhledat vhodný zvukový doprovod, hudbu (zpěv, hluk...), nasbírat zvuky z prostředí, popřípadě si (nechat) zkomponovat skladbu podle vlastních nároků. Propojení obrazu a zvukové složky by mělo být odůvodněné. Studenti si budou moci vybrat či navrhnout svůj vlastní koncept práce. Mohou tak vznikat audiovizuální projekce spojující obraz a hudbu v jeden celek, je možné vytvořit interaktivní objekt, hudební experiment s využitím fotografie či jiných technických obrazů. Bude akcentován otevřený přístup k využití nejrůznějších médií a technik, záleží na dohodě při individuální konzultaci. Lze pracovat s minimem prostředků bez technické náročnosti, půjde především o vyzkoušení si přístupů a kreativitu. Není třeba vlastnit zvukovou či nahrávací techniku.
V rámci dílny budou studenti seznámeni s tvorbou autorů zabývajících se výtvarným uměním a hudbou, je plánováno setkání s některými výraznými osobnostmi, kteří se tímto tématem zabývají.
- Forma studia:
- Předpoklady a další požadavky:
-
Individuální autorská práce zohledňující téma, možnost spolupráce více studentů
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
Dílna se bude zaměřovat na možnosti využití propojení obrazu, fotografie, zvuku, hudby. Při setkáních půjde především o tvořivý autorský přístup a tematické debaty. Způsob zpracování a téma úkolu lze vnímat z několika pohledů. Primárně je možné se nechat vybranou skladbou inspirovat, zhodnotit svůj vztah k zvukovému materiálu, a vytvořit tak soubor obrazů (fotografií, fotogramů, partitur atp.), které budou reakcí na dané téma, rozhovorem mezi obrazem a hudbou. Další eventualitou je k vytvořenému souboru fotografií vyhledat vhodný zvukový doprovod, hudbu (zpěv, hluk...), nasbírat zvuky z prostředí, popřípadě si (nechat) zkomponovat skladbu podle vlastních nároků. Propojení obrazu a zvukové složky by mělo být odůvodněné. Studenti si budou moci vybrat či navrhnout svůj vlastní koncept práce. Mohou tak vznikat audiovizuální projekce spojující obraz a hudbu v jeden celek, je možné vytvořit interaktivní objekt, hudební experiment s využitím fotografie či jiných technických obrazů. Bude akcentován otevřený přístup k využití nejrůznějších médií a technik, záleží na dohodě při individuální konzultaci. Lze pracovat s minimem prostředků bez technické náročnosti, půjde především o vyzkoušení si přístupů a kreativitu. Není třeba vlastnit zvukovou či nahrávací techniku.
V rámci dílny budou studenti seznámeni s tvorbou autorů zabývajících se výtvarným uměním a hudbou, je plánováno setkání s některými výraznými osobnostmi, kteří se tímto tématem zabývají.
- Doporučená nebo povinná literatura:
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Odevzdání projektu dle zadání daného externího pedagoga.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Způsob setkávání:
Společné nebo individuální konzultace na KF, v atelieru při setkání s autory, v exteriéru (například při nabírání zvuků z prostředí).
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: