Současná fotografie 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307SOF2 | ZK | 2 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Robert SILVERIO
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Robert SILVERIO
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
seznámení studentů s tendencemi ve fotografii výtvarné i dokumentární za poslední dvě dekády
- Forma studia:
-
přednášky a vložené studentské tematické
prezentace/semináře
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou.
- Obsah kurzu:
-
Přednáškový cyklus současná fotografie je zaměřen na vývoj fotografie od devadesátých let dvacátého století do přítomnosti a to ve všech jejích podobách - od inscenované přes dokumentární až po postkonceptuální. Zabývá se i intemediálními přesahy fotografie.
Kromě seznámení se základními fakty klade důraz i na analýzu a příčiny daného vývoje.
Témata:
Současná fotografie - včetně přesahů k jiným médiím
1.10. (bude nhrazeno) Úvod do problematiky, postmoderní situace
8.10. Fotografie digitální (vs objektivní fotografie)
15.10. Politická a nepolitická fotografie
22.10. Významné regionální fotografie: Současná finská fotografie
29.10. Významné regionální fotografie: Současná jihoamerická fotografie
5.11. Významné regionální fotografie: Činská fotografie
12.11. Významné regionální fotografie: japonská fotografie
19.11. Současná česká fotografie
26.11. Genderová a feministická fotografie
3. 12. Současný dokument, postdokument a paradokument
10.12. Problematika kýče, zaměrného a nezaměrného, - (midcult)
17.12. Budoucnost fotografie??
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
ZÁKLADNÍ POVINNÁ LITERATURA:
Robert Silverio: Postmoderní fotografie
David Campany: Art and Photography
Charlotte Cotton: The Photograph as Contemporary Art
--------------------------------------------------------------------------
Další:
Autorské knihy a monografie:
Araki by Araki: The Photographer's Personal Selection 1963-2002
Tina Barney Photographs: Theaters of Manners
Nancy Burson: Seeing and Believing: The Art of Nancy Burson
Jean-Marc Bustamante: Tableaux, 1978-1982
Sophie Calle: Did You See Me?
Luc Delahaye: Winterreise
Lucinda Devlin: The Omega Suites
William Eggleston's Guide
Donna Ferrato: Living with the Enemy
Robert Frank: Moving Out
Nan Goldin: The Ballad of Sexual Dependency
Andreas Gursky: Photographs from 1984 to the Present by Marie Luise Syring
Naoya Hatakeyama
Jenny Holzer
Jeff Koons: Pictures 1980-2002
Brabara Kruger: Love for Sale
The Essential Duane Michals -- by Marco Livingstone
Boris Mikhailov: A Retrospective
Boris Mikhailov: Case History
Tracey Moffatt: laudanum
Tracey Moffatt
Mariko Mori by Mariko Mori, Lisa Corrin
Ryuji Miyamoto
Walter Niedermayr: Zivile Operationen/Civil Operations
Robert Polidori: Zones of Exclusion: Pripyat and Chernobyl
Richard Prince by Jeff Rian, Rosetta Brooks
Richard Prince: Women
Arnulf Rainer: Retrospective 1948-2000
Stephen Shore: Uncommon Places : The Complete Works L. Tillman, S. Schmidt-Wulffen
Joel Sternfeld: American Prospects
Thomas Struth: 1977-2002 by Douglas Eklund
Hiroshi Sugimoto Portraits¨
Hiroshi Sugimoto Architecture of Time
Sam Taylor-Wood
Juergen Teller: Zwei Schäuferle mit Kloß und eine Kinderportion Schnitzel mit Pommes Frites
Juergen Teller: Märchenstüberl
Wolfgang Tillmans: Concorde
Wolfgang Tillmans : If One Thing Matters, Everything Matters
Jeff Wall by Thierry Duve
Teoretická literatura:
Adam Brooks: Subjective Realities: The Refco Collection of Contemporary Photography
Victor Burgin: The End of Art Theory (Communications & Culture)
Victor Burgin: The End of Art Theory (Communications & Culture)
David Campany: Art and Photography
Noel Carroll: A Philosophy of Mass Art
Charlotte Cotton:
The Photograph as Contemporary Art
Umberto Eco: The Open Work
Umberto Eco: History of Beauty
Barbara Kruger: Remote Control: Power, Cultures, and the World of Appearances
Warren Neidich: Blow-Up: Photography, Cinema and the Brain
Diane Neumaier , Anne Wilkes Tucker: Reframings: New American Feminist Photographies
Peter Osborne: Conceptual Art (Themes and Movements)
Peter Weiermair: The Measure of All Things: The Synthesis of Photography and Text in Contemporary Art
Liz Wells: The Photography Reader
Tracey Warr: The Artist's Body (Themes and Movements)
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Nejsou.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Student je povinen:
1. během semestru připravit krátkou asi 15 min (max 25min) dlouhou prezentaci zabývající se tvorbou a anlýzou tvorby jednoho autora či tendence či analýzu teoretického problému spojeného se současnou fotografií. Téma navrhuje student, ale pedagog jej musí odsouhlasit.
Témata budou určena nejpozději do 15.10. ! (stejně tak harmonogram prezentací)
K prezentaci je nutné:
- připravit obrazový materiál
- písemný seznam použité literatury.
Oboje bude předáno pedagogovi týden před prezentací.
Pokud student nestihne prezentaci během roku, nemůže atestaci obdržet.
2. podmínkou je alespoŇ 60% účast na přednáškách.
3. Na konci ročníku probíhá písemná zkouška v podobě testu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
nejsou
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Fotografie CZ - bakalář (oborový předmět)