English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Pokročilé postupy a technologie filmového zvuku 1

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
308PPTZ1 Z 1 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Jan ČENĚK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jan ČENĚK, Viktor EKRT (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2), Marek HART (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2), Pavel REJHOLEC (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2)
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cílem předmětu je prohloubit znalost posluchače se současnou problematikou vícekanálové finální zvukové mixáže celovečerního hraného filmu.

Forma studia:

Kontaktní výuka. Předávání teoretických a praktických zkušeností pedagoga, dialog.

Výklad je zaměřen na vícekanálovou finální mixáž zvuku celovečerních hraných filmů.

Výklad může být doplněn nepravidelnou stáží při mixáži ve studiu Soundsquare a Studiu Virtual.

Předpoklady a další požadavky:

Absolvování předmětu „Zvuková tvorba v hraném filmu a TV“ a všech odborných předmětů KZT bakalářského stupně.

Aktivní přístup k výuce, pravidelná docházka.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Shlédnout v kině všechny současné české filmy uvedené do distribuce v průběhu semestru.

Obsah kurzu:

Výklad je zaměřen zejména na finální mixáž zvukové složky celovečerních filmů, dotváření zvukové skladby v intencích autorských záměrů. Seminář navazuje na na předmět „Zvuková tvorba v hraném filmu a TV“.

1 Teorie mixáže celovečerního hraného filmu.

2 Klasický způsob mono a vícekanálové Dolby mixáže analogovou technologií.

3 Mixáž na DAW.

4 Rozdíl mezi Mix-Controler a Mix-Console.

5 Mixáž filmů ve vícekanálovém analogovém formátu (Dolby).

6 Mixáž filmů ve vícekanálovém digitálním formátu 5.1 (Dolby Digital).

7 Masterig finálního mixu na MOD Dolby.

8 Mezinárodní zvukové pasy. (IT, FX+M, MP)

9 Digital Cinema a zvuk.

Doporučená nebo povinná literatura:

Bláha, I. (2006): Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. AMU, Praha. (ISBN 80-7331-010-4)

Borwick, J. (1994): Sound Recording Practice. Oxford University Press, Oxford. (ISBN 0-19-816381-9)

Dolby Laboratories Inc. - Firemní literature Douglas Self - Audio Engineering Explained. Elsevier Inc. 2010

Kolektiv - Film a filmová technika (SNTL 1974)

Kolmer, F. - Prostorová akustika SNTL 1984

Kuna, M. - Zvuk a hudba ve filmu ( Panton 1968)

Stadtrucker, I. - Zvukové majstrovstvo ve F a TV (SPN 1977)

Webers, J. (2003): Handbuch der Tonstudiotechnik. Franzis Verlag, Poing. (ISBN3-7723-5528-5)

http://www.dolby.com/professional/index.html

http://www.filmsound.org/

http://frank.mtsu.edu/~smpte/links.html

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Seminář.

Výklad je doplňován nepravidelnou stáží při mixáži ve studiu Soundsquare a Studiu Virtual.

Hodnoticí metody a kritéria:

Akreditace je udělena za účast 90% z celkového počtu hodin, aktivní přístup k výuce, pravidelnou docházku a absolvování závěrečného pohovoru.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 323
Sborovna KZT

(Lažanský palác)
ČENĚK J.
12:20–13:55
(přednášková par. 1)
J. Moudrý
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 12:20–13:55 ČENĚK J. Sborovna KZT
Lažanský palác
J. Moudrý přednášková par. 1
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015