Pokročilé postupy a technologie filmového zvuku 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308PPTZ1 | Z | 1 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jan ČENĚK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jan ČENĚK, Viktor EKRT (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2), Marek HART (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2), Pavel REJHOLEC (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2)
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem předmětu je prohloubit znalost posluchače se současnou problematikou vícekanálové finální zvukové mixáže celovečerního hraného filmu.
- Forma studia:
-
Kontaktní výuka. Předávání teoretických a praktických zkušeností pedagoga, dialog.
Výklad je zaměřen na vícekanálovou finální mixáž zvuku celovečerních hraných filmů.
Výklad může být doplněn nepravidelnou stáží při mixáži ve studiu Soundsquare a Studiu Virtual.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování předmětu „Zvuková tvorba v hraném filmu a TV“ a všech odborných předmětů KZT bakalářského stupně.
Aktivní přístup k výuce, pravidelná docházka.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Shlédnout v kině všechny současné české filmy uvedené do distribuce v průběhu semestru.
- Obsah kurzu:
-
Výklad je zaměřen zejména na finální mixáž zvukové složky celovečerních filmů, dotváření zvukové skladby v intencích autorských záměrů. Seminář navazuje na na předmět „Zvuková tvorba v hraném filmu a TV“.
1 Teorie mixáže celovečerního hraného filmu.
2 Klasický způsob mono a vícekanálové Dolby mixáže analogovou technologií.
3 Mixáž na DAW.
4 Rozdíl mezi Mix-Controler a Mix-Console.
5 Mixáž filmů ve vícekanálovém analogovém formátu (Dolby).
6 Mixáž filmů ve vícekanálovém digitálním formátu 5.1 (Dolby Digital).
7 Masterig finálního mixu na MOD Dolby.
8 Mezinárodní zvukové pasy. (IT, FX+M, MP)
9 Digital Cinema a zvuk.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Bláha, I. (2006): Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. AMU, Praha. (ISBN 80-7331-010-4)
Borwick, J. (1994): Sound Recording Practice. Oxford University Press, Oxford. (ISBN 0-19-816381-9)
Dolby Laboratories Inc. - Firemní literature Douglas Self - Audio Engineering Explained. Elsevier Inc. 2010
Kolektiv - Film a filmová technika (SNTL 1974)
Kolmer, F. - Prostorová akustika SNTL 1984
Kuna, M. - Zvuk a hudba ve filmu ( Panton 1968)
Stadtrucker, I. - Zvukové majstrovstvo ve F a TV (SPN 1977)
Webers, J. (2003): Handbuch der Tonstudiotechnik. Franzis Verlag, Poing. (ISBN3-7723-5528-5)
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Seminář.
Výklad je doplňován nepravidelnou stáží při mixáži ve studiu Soundsquare a Studiu Virtual.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Akreditace je udělena za účast 90% z celkového počtu hodin, aktivní přístup k výuce, pravidelnou docházku a absolvování závěrečného pohovoru.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 12:20–13:55 ČENĚK J. Sborovna KZT
Lažanský palácJ. Moudrý přednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Zvuková tvorba - magistr (oborový předmět)