Realizační dílna 1. ročníku 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308RDP1 | Z | 2 | 3/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jan ČENĚK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jan ČENĚK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem předmětu je poskytnout první orientaci v oboru, jeho možnostech a limitech a zřetelné nasměrování k pochopení smyslu a cílů budoucího studia. Tím by mělo být poznávání světa skrze filmovou tvorbu, tedy rozvoj tvořivosti a vzdělání v oborech, jež tvořily a tvoří její zdroje. Student se na konkrétním materiálu naučí, jak dotvořit audiovizuální dílo po stránce zvukově dramaturgické koncepce i z hlediska úrovně zvukového zpracování. Osvojí si schopnost spolupráce studenta ve funkci mikrofonisty se studentem ve funkci mistra zvuku na společných filmových a televizních cvičeních. Samotné realizaci předchází příprava posluchačů pro práci s mikrofony při různých způsobech natáčení, konzultace praktických situací a řešení možných problémů vznikajících při vlastním natáčení.
- Forma studia:
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou žádné požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Žádné další nepovinné vzdělávací složky.
- Obsah kurzu:
-
Úvod do studia Zvukové tvorby pro 1. ročník KZT
1. představení témat, jež budou tvořit náplň studia

(myšlenky a nástroje, dramaturgie, technologie, oborová a společná cvičení)
2. úvaha nad smyslem postmoderní ZT
(racionalita vs. imaginace, realismus vs. stylizace, „žánry“ ZT, konzervatismus, autonomní tvorba, moc technologie ovlivnit tvar díla)
3. základní orientace v problematice současné praxe ZT
(překotný vývoj, proměna oboru a profese, devalvace (zvukových) hodnot, kult nástrojů, tvořivost vs. profesionalita)
4. seznámení s organizačními trendy současné AV tvorby
(krach tradičních modelů, výroba/tvorba, chaos jako řád)
5. zdůraznění kolektivního smyslu AV tvorby
(dobrodružství, ješitnost a spolupráce, latentní komplex autorství, pasivita)
6. příprava na konflikt technických a emočních aspektů ZT
(fenomén protichůdnosti, past profesionality)
7. pěstování schopnosti komunikace

(budování a potlačování osobnosti, udržení rovnováhy, kritické myšlení, dialog, tvorba koncepce)
8. podchycení a asistence při řešení rozdílného stupně praktické a teoretické způsobilosti posluchačů
(věk uchazečů 20-30 let, odlišná prostředí a zkušenosti, SŠ, praxe)
9. základy „teorie signálu“ a „praxe zvukové techniky“
(materie zvuku, dynamika & spektrum, záznam, střih a mix zvuku)
10. vedení společných cvičení s KR a KDT
(podpora tvořivosti, aktivní přístup a udržení spolupráce, zodpovědnost v procesu tvorby a k výsledku)
Studenti, kteří se vrátí ze zahraničních stáží, seznámí s průběhem stáže a získanými zkušenostmi při práci se zvukem.
- Doporučená nebo povinná literatura:
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredit je udělen na základě:
- aktivní účast na seminářích
- kreativního přístupu v rámci diskusí nad náměty společných cvičení
- prokázání schopnosti prezentace vlastních názorů
- zpracování a prezentace seminárního úkolu
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Út 14:50–17:15 ČENĚK J. Seminárka KZT
Lažanský palácparalelka 1 - Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Zvuková tvorba - bakalář (oborový předmět)