English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Toon Boom Animate/Harmony - Stage - Základní seznámení s programem

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
309MTB Z 1 1/D anglicky, česky letní
Garant předmětu:
Aurel KLIMT
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Aurel KLIMT
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Absolventi modulu se seznámí s programem Toon Boom HARMONY Stage, či Toon Boom Animate

Forma studia:

praktický workshop

Předpoklady a další požadavky:

Bylo by vážně dobré si to v průběhu zkoušet (líp se to pak pamatuje a líp se taky ptá) takže notebooky s TB či počítače s TB a ideálně tablety.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

žádné

Obsah kurzu:

- Trocha té teorie - výhody a nevýhody TB oproti ostatním anim. software na trhu.

- na co se TB nejspíš hodí a na co zas ne? (převážně vector vs. bitmap)

- TB vs. Flash? aneb. kdo používá Flash by se nad používáním TB měl alespoň zamyslet.

- ukázka projektů, které využívají Toon Boom

- cílem této části je ujasnit si jestli vás to vůbec zajímá. Tedy zda-li byste zbylý čas neměli místo na modulu, raději strávit někde jinde užitečněji či příjemněji (zkrátka možnost ještě utéct).

- Seznámení s nabídkou Software společnosti Toon Boom

- otázky jako např. - co je to vlastně to Harmony? atd.

- nás bude zatím zajímat jen jedna část a to je Animate/Harmony - Stage

- Toon boom Animate / Stage

- interface - kde jsou jaké čudlátka a jak si je můžu přizpůsobit k obrazu svému.

- jednoduchá kreslená animace (digitální)

- Brush tool / Pencil tool - rozdíly

- Select tool - kupodivu je docela o čem povídat

- Paint tool + práce s paletami a správa barev - tohle je zrovna fakt paráda

- Time line / Xsheet - co? jak? proč?

- filosofie práce s časovou osou v TB

- layers + sublayers

- rozdíl mezi Time line a Xsheet - k čemu se co hodí?

- timing

- onion skin

- camera mode a drawing mode

- klíčová animace v TB - opravdu jen basic

- klíče - používání transformací (move, rotate, scale)

- PEG layer - významný to spojenec

- ease-in / ease-out aneb křivkové editory a jak na ně?

- animace kamery

- práce s trajektorií objektů

- multiplán aneb. jak získat paralaxu v TB - taky parádička

- úvod do práce s 3D prostorem v TB

- rozhození jednotlivých plánů

- Network view - taky jen velice z lehka

- na co to vůbec jako je, a proč to vypadá jak to vypadá?

- write modul a nastavení exportu

- Export - prostě export

Doporučená nebo povinná literatura:

Manuál a odborné materiály týkajícíc se SW ToonBoom Harmony.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

přednáška a praktické cvičení

Hodnoticí metody a kritéria:

zápočet se uděluje na základě absolvování celého kurzu. Ideálně i s výstupem, ale to je samozřejmě podmíněno technickými možnostmi.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

žádné

Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
06.03.2015 10:00–15:00 KLIMT A. Učebna KAT 416
Lažanský palác
Přednáší Ondřej Javora paralelka 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015