English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Interaktivita a physical computing 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373IPC1 Z 2 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cílem předmětu je senzámit studenty s možnostmi interaktivních aplikací v oblasti audiovizuálního umění.

Absolvent kurzu by měl být schopen sám zapojit a použít jednoduchý ovládací prvek (senzor, kontroler...) pro zvuk nebo obraz.

Na začátku budou představena významná díla a realizace využívající interaktivní prvky, bude diskutován smysl a praktické omezení různých řešení. Následně budou představeny základní komerční nástroje používané pro kontrolu multimediálního obsahu pomocí MIDI a OSC protokolu, komerčně uživatelsky dostupné senzory a ovládací prvky a mikrokontrolery. Významná část bude věnována formou demonstrace základům elektrotechniky.

Na předmět navazuje Interaktivita a physical computing 2-3, který má formu konzultace nad dílčími projekty studentů.

Forma studia:

Explikace, úvod do problematiky, společně drobná realizace, cvičení, praktické ukázky.

Předpoklady a další požadavky:

Obecná znalost základních funkcí počítače.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Veřejná prezentace realizovaného díla.

Obsah kurzu:

1. Úvod do interaktivity v umění (Vojtěchovský)

2. Technické řešení interaktivních systémů (Guštar)

3. Komerční MIDI kontrolery ve spojení se softwarem pro kontrolu zvuku a obrazu (Blažíček)

4.Vnitřní komunikace protokolem MIDI, síťová komunikace OSC, synchronizace přehrávačů videa (Blažíček)

5. Dálkové ovládání - Apple Remote, Wii, iPhone, iPad, iPod... (Blažíček)

6. iCubeX, Arduino a ovládání videa (Blažíček)

7. Základy elektroniky - obvody, signály, analog, digitál (Guštar)

8 Senzory, snímače, vstupní obvody, převodníky - ukázky, příklady (Guštar)

9. Výstupní obvody, převodníky - ukázky, příklady (Guštar)

10. Arduino/Wiring - přehled architektury, jednoduchý kód (Guštar)

11. Mikroprocesory Atmel - přehled architektury, jednoduchý kód v assembleru (Guštar)

12. PC, USB a MIDI - komunikace, jednoduchý kód v Pythonu (Guštar)

Doporučená nebo povinná literatura:

Literatura:

The Complete MIDI 1.0 Detailed Specification. MMA, 1997.

Daryl Harms, Kenneth McDonald: Začínáme programovat v jazyce Python. Cpress, 2008

Milan Guštar: Elektrofony. Uvnitř, 2007/2008

Odkazy:

Nástroje pro práci se zvukem a obrazem

http://cas.famu.cz/wiki/index.php/Nástroje_pro_práci_se_zvukem_a_obrazem

IcubeX - http://www.infusionsystems.com/

Arduino - http://www.arduino.cc/

Atmel - http://www.atmel.com/products/avr

Wii - http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_Remote

MIDI protokol - http://en.wikipedia.org/wiki/Midi

MIDI kontroller - http://en.wikipedia.org/wiki/Midi_controller

OSC - http://en.wikipedia.org/wiki/Open_Sound_Control

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Přednáška, cvičení

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity budou uděleny na základě realisticky vypracovaného projektu. Projekt musí obsahovat následující náležitosti:

1. Název

2. Řešitel(é)

3. Stručný popis, smysl a cíl

4. Podrobný popis

5. Návrh technického řešení

6. Rozpočet

7. Harmonogram realizace, termín dokončení a praktické demonstrace

Vybrané projekty mohou být realizovány v průběhu LS v rámci předmětu Interaktivita a physical computing 2. Vybrané projekty budou finančně podpořeny.

Webová stránka předmětu:
http://cas.famu.cz/wiki/index.php/Nástroje_pro_práci_se_zvukem_a_obrazem
Poznámka:

-

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015