English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Otevřená narace v prostředí technologických inovací 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373ONN1 ZK 2 2/T anglicky, česky zimní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Seznámit posluchače s možnostmi interaktivního vyprávění - rozšířené narace.

Cílem je, aby studenti pochopili, jak vytvořit odpovídající současné pohyblivého obrazu funguje na základě současných technologií, sledování obrazu zvyky a technologií. Studenti se budou podílet na tvorbě softwaru i jejich vlastní obsah, stejně jako použití stávajících obsah stavět splavná mediální struktury k tomu, aby 'budoucnosti kina' watchable na síti mobilních zařízeních.

Forma studia:

Čtení, lektorská činnost, řízený dialog, diskuse, analýza ukázek zaznamenaných na médiích, analýza textů, esejí, kontaktní výuka srovnávacích studií, projekcí, přednášky externích tvůrců

Předpoklady a další požadavky:

Kurz je určen pro absolventy BcA. stupně. Seminář je navazující dílnou, kde se synteticky využívají znalosti z BcA.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Možnost začlenit vlastní projekt do databáze, ze které se vychází při tvorbě vícevrstevného vyprávění

Obsah kurzu:

2 semestrální kurz magisterský / Česko-anglický

Jednou z mnoha společných vlastností systému youtube mýdlových provozní JE Pravé Ona vícevrstvá struktura vyprávění příběhu. JE k propojování významů s mediálními objekty n. základě vlastního rozhodnutí. V rámci kurzu o sobě zaměříme Jak na Výzkum a vývoj Teto oblastí, Tak n. Praktické vytváření artefaktů užitím různých přístupů z historie filmu nelineárního videa: od Kinoautomatu (1967, Radúz Činčera) PŘES onewordmovie.ch playListNetWork.com az po Aplikace pro iPhone Ci Android. Vytváření modifikace obsahu SPOLEČNĚ SE spoluúčastí Na vývoji modelového rámce otevřené narace o sobě Stane nástroji studentů pro vznik Nového prostoru v Oblasti médií.

Každá přednáška odkazuje k relevantní literatuře a využívá audiovizuální ukázky. Součástí každé přednášky je prezentace práce studentů.

-Přednáška hostujícího lektora k otevřeným narativním strukturám - teorie vyprávění, organizace významových složek pro vyprávění v digitálním prostoru, rozdíl mezi rozbíhající a komplexní strukturou.

-Postavy, rekvizity, příprava natáčení v podmínkách nelineárního vyprávění

-Google.com a další komerční nástroje, analýza existujících systémů pro nelineární vyprávění (Google, Korsakow system, playListNetWork...)

-Typy zobrazovacích zařízení, velikost obrazu - adaptabilita obrazu na měřítko

-Uživatelské rozhraní pro text a grafiku - navigace diváka v multikánálové projekci.

-Laterální myšlení, paralelní kanály narace, odkazování.

-Úhel pohledu (POV), narativní schopnosti kamery, typologie záběrů

-Skladebné spojení, reprezentace klíčových políček, techniky přechodu mezi kanály a navigační techniky s použitím textu a obrazu

-Role skladatele a zvukového designéra při sjednocování disparátního materiálu

-Přednáška hostujícího lektora k teorii vyprávění

-Rozšíření tradičních distribučních kanálů, transmedialita, vyprávění v různých médiích

-Přednáška hostujícího lektora k postsynchronu a titulkování, typologie titulků, využití textu.

-Za hranicí filmu: hry, RPG, smíšená a augumentováná realita, interaktivní instalace a další trendy.

-Závěrečný projekt - dílna 1

-Závěrečný projekt - dílna 2

-Závěrečný projekt - dílna 3

Doporučená nebo povinná literatura:

Gaston Bachelard, Poetika prostoru, Malvern, 2009

Jeffrey Shaw and Peter Weibel, Future Cinema: The Cinematic Imaginary After Film, MIT Press, 2003

Pat Harrigan and Noah Wardrip-Fruin (Eds.), Third Person: Authoring and Exploring Vast Narratives, MIT Press, 2009

Rieser, Martin and Zapp, Andrea (Eds.), New Screen Media: Cinema /Ar t/Narrative, bfi Publishing, 2002

Bushoff, Brunhild (Ed.) Developing Interactive Narrative Content, (sagas_sagasnet_reader) High Text, 2005

Janine Marchessault and Susan Lord (Eds.), Fluid Screens, Expanded Cinema (Digital Futures), U. of Toronto Press, 2008

George Landow, Hypermedia 3.0, Critical Theory and New Media in an Era of Globalization, John Hopkins University Press, 2006

http://www2.iim.cz/wiki/index.php/Interactive,_Open_or_Non_Linear_Media_works_links

Publikace:

Third Person Authoring and Exploring Vast Narratives, Noah Wardip-Fruin (editor)

Database Aesthetics Art in the Age of Information Overflow, Victoria Vesna (editor)

# Hilf, William Homer, Beginning, Middle and End ? Not Necessarily in that Order?

# Ledes, Richard, The Challenges of Building Interactive Narratives?

# Shen, Edward, Storied Navigation (MIT dissertation)?

# Smith, Michael Aaron, Transmedia Storytelling in Television 2.0, Strategies for Developing Television Narratives Across Media Platforms

# Brooks, Kevin Michael, Metalinear Cinematic Narrative: Theory, Process, and Tool (MIT dissertation)?

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Přednáška, odborné cvičení, seminář

Hodnoticí metody a kritéria:

-aktivní 80%účast na přednáškách

-koncept vlastní autorské tvorby využívající principů otevřeného vyprávění

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

-

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015