Pentium dějin audiovize: Dějiny nových médií 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373PDN1 | ZK | 2 | 4/T | anglicky, česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Miloš VOJTĚCHOVSKÝ, Eric ROSENZVEIG
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Miloš VOJTĚCHOVSKÝ, Eric ROSENZVEIG
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1. Seznámit posluchače s oblastí nových médií - audiovizuálních umění a technologie z hlediska historického vývoje, zhruba od konce 19. století až po základní přehled současných děl, trendů a tendencí.
2. Seznámit posluchače prostřednictvím analýzy příkladů z dějin s aktuálními kontexty výtvarného umění, filmu, teorie a techniky. Posluchači mají možnost hlubšího porozumění jak nástrojům, strategií a technologií, používaných v současnosti.
- Forma studia:
-
Kurz je veden formou přednášek s projekcí a analýzou audiovizuálních ukázek, zaznamenaných na médiích a e-learningovou formou výukz prostřednictvím společné editace delegované stránky wikipedie.
- Předpoklady a další požadavky:
-
1. Předpokladem je všeobecná znalost dějin audiovizuální kultury a výtvarného umění 20. století.
2. Schopnost samostudia, analýzy a reflexe
3. Z důvodů návaznosti je lépe absolvovat kurz 1. a 2.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Samostatně zpracované heslo na delegované stránce wiki: http://cas.famu.cz/wiki/index.php/Pentium_d%C4%9Bjin_audiovize:_D%C4%9Bjiny_nov%C3%BDch_m%C3%A9di%C3%AD
- Obsah kurzu:
-
1.dějiny nových médií
2.dvousemestrový předmět nabízí přehled vývoje Nových médií, o umělcích, uměleckých směrech, kategoriích a nástrojích, spojovaných s tímto termínem.
3. Nová média označují kategorii umělecké tvorby, kde hraje zásadní roli práce s pohyblivým obrazem, jeho projekcí na více než jedno plátno, práce se zvukem, fyzickým i virtuálním prostředím. Přístupy a koncepty kombinující prostředky kinematografie, animace, experimentálního filmu, kódování, hudební tvorby, performativních umění a masových vysílacích médií.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Jozef Czeres, Michal Murin, Od Analógového k digitálnému, Nové pohlady na nové uměnia v audiovizuálnom veku, FVU, Bánská Bystrica, 2010,
Katarína Rusnáková, V toku pohyblivých obrazov, Bratislava, 2005
The New Media Reader, ed Noah Wardrip-Fruin and Nick Montfort,The MIT Press, 2003
Huhtamo, E. (1995) Resurecting the Technological Past: An Introduction to the Archeology of Media. Intercommunication No.14.
On-line: http://www.ntticc.or.jp/pub/ic_mag/ic014/huhtamo/huhtamo_e.html#body-1
Electronic Culture: Technology and Visual Representaion. Edited by Timothy Druckery; Introduction by Alluequere Roseanne Stone.Aperture Foundation,1996
Digital Culture: Understanding New Media, Glen Creeber, Royston Martin,Open University Press,2008
Charlie Gere, Digital Culture, The University of Chicago Press, 2009
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
návštěvy hostujících lektorů, exkurze, tématicky provázené s jednotlivými semináři.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
kredity jsou uděleny na základě:
75 procentní účasti na seminářích
aktivní účasti v diskuzi na seminářích
samostatně zpracovaného hesla na wiki
absolvování závěrečné ústní zkoušky:celkem 2 otázky, jedno téma si může posluchač sám vybrat,druhé určí zkoušející.
- Webová stránka předmětu:
- http://www2.iim.cz/wiki/index.php/Mediahistory_I_and_II
- Poznámka:
-
semináře:
Hudební nástroje, barevné varhany a kinematografické experimenty (1910-1960)
Kinetické a lumikokinetické umění (1920-60)
Počátky komputačních přístrojů od archeologie do poloviny 20. století (1940's - 85)
Video Art I: Televize, rozhlas (1952-1969)
Video Processing (1970-1980)
Konceptuální & systémové umění (1960-1975)
Videoart 2: portapak, live media & video performance (1965-75)
Video instalace 1& 2 (1969-1985,1985-2000)
Virtuální realita & imerzvní systémy (1960 do současnosti)
Interactivita 1 a 2 (1960-1970 a 1980-2000)
Telepresence/Telematika/TeleRobotika (1965-87)
Zvukové umění a zvukové instalace (1950- do součanosti)
Netart a Web art (1990-1995)
Network (1970-2000)
Tactická média (1990 - do současnosti)
Machinima a počítačové hry (2000-do současnosti)
Locativní média (2000- do současnosi)
Umělý život a AI (2000-do současnosti)
Database cinema (1995-do současnosti)
Augmentovaná realita (2005-do současnosti)
Bioart a „vznikající“ média (2000-do současnosti)
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky St 14:50–18:05 ROSENZVEIG E. Učebna CAS 423
Lažanský palácVojtěchovský přednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Skladba (Bc) (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr (volitelný předmět)
- Režie - bakalář (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Režie - magistr (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Kamera - magistr (volitelný předmět)
- Produkce - bakalář (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Produkce - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář (oborový předmět, fakultní předmět, volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr (oborový předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ: Restaurování fotografie- 2013 (volitelný předmět)