Česká verzeČeská verze
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Saxophone Playing-Jazz 3

Register Display Schedule

Code Completion Credits Range Language Instruction Semester
174SFJ3 Z 6 1/T Czech winter
Subject guarantor:
Antonín SLOVÁČEK (Felix SLOVÁČEK)
Name of lecturer(s):
František KOP, Antonín SLOVÁČEK (Felix SLOVÁČEK)
Learning outcomes of the course unit:

Všechny nově nabyté poznatky o technické stránce hry, o intonaci, rytmu, správném dýchání, interpretaci jsou upevňovány pomocí etud náročnějšího charakteru i skladeb pozdějšího klasicismu.

1a Správná práce jazyka

b Pozornost se věnuje rychlosti staccata ,

c Výuka jemnosti a snadnosti nasazení. Při nedostatečné úrovni je hledána cesta k nápravě.

2.Etudy mírně náročnějšího charakteru -Jeajean, Žebera, Stark, Wiedemann, Gabucci.

3. Přednesové skladby se dotýkají po hudební stránce i méně snadných - Brahms, tak i nesnadných po technické stránce- Weber , Spohr, Husa, Yun.

Mode of study:

Systematic stage practice in solo creations, chamber ensembles and smaller or symphonic orchestras. Regular performance in the performance course and playback of individual instrument classes.

Prerequisites and co-requisites:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Recommended optional programme components:

Komorní literatura sestavená z klarinetu a dalších nástrojů, s jeho sólistickým uplatněním (např. kvartety Karla Stamice pro klarinet, housle, violu a violoncello, kvintety W.A.Mozarta, C.M.Webera, J. Brahmse, Y. Yunga a jiné).

Course contents:

Předmět vybaví studenta všemi schopnostmi, které při hře na klarinet potřebuje. Hledá cesty, jak studentům umožnit zvládnout hru na klarinet na té nejvyšší úrovni po technické stránce hry, intonaci, nátiskové a tónové kultuře i po stránce interpretační. Všechny nároky, které jsou kladeny na hráče a které byly objasněny v předmětech Hra na klarinet 1 a 2 jsou v tomto předmětu pomocí vhodně volených etud a přednesů zdokonalovány. Zároveň se obrací pozornost k jazyku, jako velmi důležitému fenoménu jemného nasazení tónu či rychlého staccata. Při potížích se hledají / to samozřejmě již od předmětu Hra na klarinet1/ možnosti nápravy. Nyní se učí, co vše nám tato práce s jazykovou technikou nabízí. Jednotlivé druhy nasazení od nejjemnějších až po akcentované či přeforsírované a ve staccatu nejenom rychlost , ale také délka jednotlivých staccatovaných not. Je možno hrát od detaché až po staccatissimo. Otázka slap tónů je ponechána do vyšších předmětů. Nejenom na etudách se procvičují nové poznatky, ale i přednesové skladby jsou voleny tak, aby se tyto poznatky využily v koncertní činnosti. Ve výběru etud se nacházejí již charakterově náročnější ? Jeajean, Žebera, Stark, Wiedemann, Gabucci. V přednesových skladbách se dává přednost autorům např. Brahms, Weber, Spohr, Husa, Yun.

Recommended or required reading:

Žebera, Václav : Virtuózní studie pro klarinet. I., Technické studie

Jeanjean , Paul : 16 Etudes modernes

Spohr, Louis : Konzerte für Klarinette. No. 1 c moll op.26

Spohr, Louis : Konzerte für Klarinette. No. 2 Es dur op.57

Spohr, Louis : Konzert für Klarinette Nr. 3 f moll op.

Spohr, Louis : Konzert für Klarinette Nr . 4 e moll op.

Weber, Carl Maria von: Clarinet Concerto No. 1 f moll op. 73

Weber, Carl Maria von: Clarinet Concerto No. 2 Es dur op. 74

Stark, Robert: 24 virtuozních etud

Wiedemann, Ludwig : Klarinetové studie

Gabucci , Agostino : 10 moderních etud

Husa, Karel : Slovenské evokace

Yun, Isang: : Riul

Planned learning activities and teaching methods:

Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Assessment methods and criteria:

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.

Course web page:
Note:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.

Schedule for winter semester 2014/2015:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2014/2015:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2015-06-16