Česká verzeČeská verze
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Project- Theatre Management 1

Register Not scheduled

Code Completion Credits Range Language Instruction Semester
206EPO1 Z 10 8/T English winter
Subject guarantor:
Petr PROKOP, David KAŠPAR
Name of lecturer(s):
Petr PROKOP, David KAŠPAR
Learning outcomes of the course unit:

The course aim is to develop creativity, knowledge, experience and abilities in student independent considerations and the increase of their competency in research.

Mode of study:

classes, individual consultations, independent research.

Prerequisites and co-requisites:

None

Recommended optional programme components:

It is recommended that the student, according to their topic, actively search for a nd participate in lectures at other higher education institutes, professional seminars, ex. professional organizations or conferences related to the given issues.

Course contents:

Instruction is based on the approved and defended master's project by which the student was accepted into master's study. The project is, in principle, a theory research of a particular area of production, management or admistration of artistic activity. The foundation is the research work of the student under the guidance of an instructor from the department. The results of the artistic/research/development work is defended by the student after the first semester in a presentation of the current findings before a commission and at the end of the second semester in public presentation.

Recommended or required reading:

Divadelní producentství:

ADORNO, Theodor W.: Schéma masové kultury, OIKOYMENH, Praha, 2009

ADORNO, Theodor W., HORKHEIMER Max: Dialektika osvícenství, OIKOYMENH, Praha, 2009

ARENDTOVÁ Hannah: Krize kultury, Mladá fronta, Praha, 1994

BENJAMIN, Walter: Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in Výbor z díla I, Literárněvědné studie, OIKOYMENH, Praha, 2009

HABERMAS, Jürgen: Strukturální přeměna veřejnosti, Filosofia, Praha, 2000

NÜNNING, Ansgar (ed.): Lexikon teorie literatury a kultury, Host, Brno, 2008

Arts management a arts marketing:

BYRNES, William J., Management and the Arts, 3. vyd., Focal Press, 2003,ISBN: 0-240-80537-2

KOTLER, Philip, SCHEFF, Joanne, Standing room only, Harvard Bussiness school press 1997, ISBN: 0-87584-737-4

SCHEFF BERNSTEIN, Joanne: Arts Marketing Insights: the dynamics of building and retaining performing arts audiences, San Francisco 2007, ISBN: 978-0-7879-7844-0

COLBERT, Francois: Marketing culture and the arts, Montreal 2007, ISBN: 978-2-9808602-1-8

DVOŘÁK, Jan: Kreativní management pro divadlo, Praha, 2004, ISBN: 80-86102-53-X

DVOŘÁK, Jan: Malý slovník managementu divadla, Praha 2004, ISBN: 80-86102-49-1

FREY, Petr: Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů, Praha, 2008, ISBN: 978-80-7261-160-7

JOHNOVÁ, Radka: Marketing umění a kulturního dědictví, Praha 2007, ISBN: 978-80-245-1276-1

KAISER, Michael M.: Strategické plánování v umění: praktický průvodce, Praha 2009, ISBN: 978-80-7008-236-2

KAISER, Michael M.: The Art of the Turnaround: Creating and Maintaining Healthy Arts Organizations, Brandeis University Press, 2008, ISBN 978-1584657354

KESNER, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek, Praha 2005, ISBN: 80-247-1104-4

KOTLER, Philip: Standing room only: strategies for marketing the performing arts, Boston 1997, ISBN 0-87584-737-4

NEWMAN, Danny: Subscribe Now!: Building Arts Audiences Through Dynamic Subscription Promotion, Theatre Resource Group, ISBN: 978-09-3045-201-8

HAGOORT, Giep: Umělecký managment v podnikatelském stylu, AMU, edice DISK 2009. ISBN 978-80-7437-008-3

SYNEK, M. a kol.: Manažerská ekonomika, Grada Publishing, a. s., Praha 2007. ISBN 978-80-247-1992-4

SYNEK, M. a kol.: Podniková ekonomika, C. H. Beck, Praha 2006. ISBN 80-7179-892-4

REKTOŘÍK, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru, základy ekonomiky, teorie a řízení, EKOPRESS, s. r. o., Praha 2007. ISBN 978-80-86929-25-5

GREGORINI, Bedřich , GREGORINI, Jindřich, SRSTKA, Jiří : Základy divadelní činnosti Praha : AMU 2007, ISBN 78-80-73331-093-6

VÍTEK, Svetozar: Řízení a organizace divadla Praha : Stát. pedag. nakl. 1986, 17-038-86

KOTLER,Philip: Marketing Managment Analýza, plánování, realizace a kontrola, Victoria Publishing 1991, ISBN 80-85605-08-2

HENDRYCH, Dušan a kolektiv: Správní právo, nakladatelství C.H.Beck, 7.vydání, Praha 2009

ŠVESTKA, Jiří a kolektiv: Občanské právo hmotné 1-3, nakladatelství ASPI, Praha 2009

Zákony ve znění pozdějších předpisů:

218/2000 Sb. Zákon o rozpočtových pravidlech a změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)

219/2000 Sb. Zákon o majetku České republiky

320/2001 Sb. Zákon o finanční kontrole

137/2006 Sb. Zákon o veřejných zakázkách

563/1991 Sb. Zákon o účetnictví

499/2004 Sb. Zákon o archivnictví a spisové službě

586/1992 Sb . Zákon o dani z příjmů

235/2004 Sb. Zákon o DPH

248/1995 Sb. Zákon o obecně prospěšných společnostech

563/1991 Sb. Zákon o účetnictví

Vyhláška 504/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví

Vyhláška 500/2002 Sb., „ dtto “

Vyhláška 505/2002 Sb., „ dtto “

Vyhláška 507/2002 Sb., „ dtto “

České účetní standardy č. 401 - 414

Další zdroje individuálně doporučí garant jednotlivého projektu z řad pedagogů specializace.

Planned learning activities and teaching methods:

Discussion class on individual topics

Group on-going consultations

Individual consultations

Independent research.

Assessment methods and criteria:

To successfully complete the course the following is necessary:

On-going consultations on work with a specific instructor and participation in the group classes.

After the first semester is an obligatory oral presentation before a departmental instructor committee and Master's study students at the Dept of Production with the following criteria:

- In the oral presentation the student must submit written evidence proving the level of development and the understanding of the selected topic (the scope is not established, the date is given one week prior to the established date of the oral presentations);

- feedback (grading) is given to the students by the instructor immediately at the end of the presentation and group discussion;

- the length of the presentation is 10 to 15 minutes;

- content: a report on the course of the work, a presentation of the collected sources, partial results, further procedure plans;

- use of presentation techniques is desired but not required;

- level of the demonstrated presentation skills will not, in the January date (as opposed to the summer) a part of the grading.

Course web page:
Note:

Topic example according to appropriate specilizations are presented on the Dept. webpages: http://www.damu.cz/katedry-a-kabinety/katedra-produkce/ma-studium/magistersky-projekt-definice-a-priklady

Further information:
No schedule has been prepared for this course
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2015-06-16