Hra na druhý nástroj 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106DN1 | Z | 1 | 1/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Zdeněk DIVOKÝ, Karel MALIMÁNEK, Vladimír REJLEK, Jaroslav ROUČEK, Jiří SUŠICKÝ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Zdeněk DIVOKÝ, Karel MALIMÁNEK, Lukáš MOŤKA, Vladimír REJLEK, Jaroslav ROUČEK, Jiří SUŠICKÝ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Pro studenty AMU je bezpochyby důležité, seznámit se během studia s nástroji, které jsou jejich oboru příbuzné, a se kterými se bezpochyby v praxi setkají. Jde např. pro obor hra na trubku o kornet, křídlovku, trubky vysokých ladění, tzv. aidovky a v neposlední řadě přirozenou trubku - klarinu. V oboru lesní roh pak přirozené a invenční rohy, wagnerovské tuby apod. V oboru hra na trombon pak tenorové tuby (baskřídlovky), altový trombon a dnes již takřka nepoužívaný trombon ventilový. Pro obor tuba rovněž tak tuby vyšších ladění, např. in Es, in F a cimbasso, které se dnes již opět používá především v italském repertoáru 19. a 20. století.
- Forma studia:
-
Individuální kontaktní výuka.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Zvládnutí techniky hlavního oboru.
- Obsah kurzu:
-
Je žádoucí, seznámit studenta s nástrojem, který si vybral v tomto oboru. Obvykle se jedná o nástroje, které nejsou zcela běžně dostupné a student obvykle teprve zjišťuje, zda tato úzká specializace bude pro něj výhodná. U těchto žesťových nástrojů je třeba v první řadě vyřešit problém nátrubků vhodných pro tyto instrumenty a seznámit se se základní řadou prstokladů nebo se umět bez nich obejít zcela (přirozené nástroje bez strojiva). To by mělo být hlavním úkolem tohoto předmětu. Literatura je zde zcela instruktivní, doplněna o některá známá místa, v nichž jsou tyto nástroje využívány.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Literatura nástroje.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Individuální výuka. Dosažená úroveň.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Nejsou.
- Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: