Hra na pozoun 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106PO3 | Z | 8 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jiří SUŠICKÝ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jiří SUŠICKÝ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1.Komplexní rozvoj techniky studium technicky velmi náročných etud.
2.Studium etud rozvíjejících hru násobným staccatem.
3.Denní práce na rozšíření rozsahu nástroje.
4.Kombinace kantabilního repertoáru, technicky virtuózního přednesu a progresivní soudobé skladby pro pozoun sólo.
- Forma studia:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Obsah kurzu:
-
Předmět je zaměřen na maximální rozvoj technické vyspělosti studenta. Na počátku proběhne jakási inventura výchozí dispozice a flexibilní volbou technických etud (Ušák, Boutry, Buonomo, Pichereau, Bitsch, Blaževič) se tato schopnost dále velice intenzivně rozvíjí. Zde také zcela jistě musí být zopakována hra násobným staccatem, dvojitým i trojitým a to ve velmi rychlých tempech (Ušák, Clarke, Klainhammer). Z přednesové literatury se zaměříme na současné skladby pro sólový pozoun (Bulis, Riedelbauch, Cage, Henze, Hidas, Lang, Berio, Crespo).
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
J. Ušák:25 etud
R. Boutry:12 etudes
O.Buonomo:Etudes
C. Pichereau:Special legato
M. Bitsch:15 Etudes
V.Blaževič:26 Etudes
J. Ušák:Škola násobného staccata
H. Clarke:Technické studie
C. Gordon:Systematic Approach
E. Kleinhammer:Art of the Trombone Playing
J. Bulis:Soukromé poselství
V. Riedelbauch:Svlékání hadích kůží
S. Adler:Canto 2
I. Berlin:Trombone
D. Bourgeois:Coat de Bone
N. Cage:Music for ? Posaune
D. Fetter:Variations
W. Henze:Sonatine
I. Lang:Libero
V.Persichetti:Parable
L. Berio:Sequenza V.
A. Schnittke:Dialog
I.Xenakis:Keren
B. Childs:Sonata
E. Crespo:Improvisation No. 1
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.
- Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pozoun (Bc) (povinný předmět hlavního oboru)