English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Hra na pozoun 3

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
106PO3 Z 8 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Jiří SUŠICKÝ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jiří SUŠICKÝ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1.Komplexní rozvoj techniky studium technicky velmi náročných etud.

2.Studium etud rozvíjejících hru násobným staccatem.

3.Denní práce na rozšíření rozsahu nástroje.

4.Kombinace kantabilního repertoáru, technicky virtuózního přednesu a progresivní soudobé skladby pro pozoun sólo.

Forma studia:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Předpoklady a další požadavky:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Obsah kurzu:

Předmět je zaměřen na maximální rozvoj technické vyspělosti studenta. Na počátku proběhne jakási inventura výchozí dispozice a flexibilní volbou technických etud (Ušák, Boutry, Buonomo, Pichereau, Bitsch, Blaževič) se tato schopnost dále velice intenzivně rozvíjí. Zde také zcela jistě musí být zopakována hra násobným staccatem, dvojitým i trojitým a to ve velmi rychlých tempech (Ušák, Clarke, Klainhammer). Z přednesové literatury se zaměříme na současné skladby pro sólový pozoun (Bulis, Riedelbauch, Cage, Henze, Hidas, Lang, Berio, Crespo).

Doporučená nebo povinná literatura:

J. Ušák:25 etud

R. Boutry:12 etudes

O.Buonomo:Etudes

C. Pichereau:Special legato

M. Bitsch:15 Etudes

V.Blaževič:26 Etudes

J. Ušák:Škola násobného staccata

H. Clarke:Technické studie

C. Gordon:Systematic Approach

E. Kleinhammer:Art of the Trombone Playing

J. Bulis:Soukromé poselství

V. Riedelbauch:Svlékání hadích kůží

S. Adler:Canto 2

I. Berlin:Trombone

D. Bourgeois:Coat de Bone

N. Cage:Music for ? Posaune

D. Fetter:Variations

W. Henze:Sonatine

I. Lang:Libero

V.Persichetti:Parable

L. Berio:Sequenza V.

A. Schnittke:Dialog

I.Xenakis:Keren

B. Childs:Sonata

E. Crespo:Improvisation No. 1

Hodnoticí metody a kritéria:

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.

Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 7. 2016