Metodika moderního tance 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107MM5 | Z | 4 | 1+1/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Andrea OPAVSKÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Andrea OPAVSKÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Tyto lekce slouží k rozvoji a upevnění pedagogických dovedností, schopnosti komplexního uvažování o pohybu s citlivostí pro detail a s přihlédnutí k anatomickým souvislostem. Podporuje se rozvoj vlastní kreativity, pohybového výzkumu a analýzy, formování individuálního pedagogického stylu. Cílem je zároveň získat pedagogickou praxi, která je odborně konzultována a zpětně analyzována.
- Forma studia:
-
Výuka má podobu praktických cvičení a rozboru ukázek různých způsobů výuky
zaznamenaných na dvd nosičích. Její součásti je i samostatná pedagogická praxe studentů na taneční konzervatoři a její následná analýza formou diskuse.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování Metodiky moderního tance 1-4 (pro absolventy bakalářského studia na katedře tance). Pro uchazeče o magisterské studium pedagogiky tance z jiných VŠ je požadována vysoká úroveň pohybových dovedností v moderních tanečních technikách (Graham, Limón, Cunningham, Contemporary)a předvedení pedagogického výstupu u přijímací zkoušky.
- Obsah kurzu:
-
Pohybový slovník současného tance není kodifikován a neexistuje ani systém ustálených cvičení. Jeho metodika je založena především na objasnění a osvojení si pohybových principů a různých metod, jejichž podstatou je efektivní fungování těla v pohybu. Důraz je kladen na ověřování si metodických a didaktických znalostí a dovedností při praktické výuce tance.
Student se konkrétně učí:
a) pracovat se zvoleným pohybovým tématem, hledat způsob, jak jej rozvíjet a na jeho základě koncipovat danou lekci.
b) objevené pohybové principy využívat a zkoumat při tvorbě vlastního pohybového materiálu
c) udržet logickou linku pohybových sekvencí
d) správně analyzovat zadaný pohyb
e) přizpůsobit náročnost tanečních variací pro různé úrovně studentů
f) do výuky zakomponovat pohybové hry, práci ve dvojicích či skupině
g) pracovat s prostorem, s hudbou (popř. zvukem, tichem) a časem
h) hledat svůj styl výuky a vlastní pedagogický projev
i) komunikovat s korepetitorem
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Feldenkrais, Moshé: Awarness through movement (Pohybem k sebeuvědomění). Praha, 1996
Lewis, Daniel: The Illustrated Dance Technique of José Limón. New York, 1984
Schurr, Gertrude; Yoccom, Rachael D.: Modern Dance. Techniques and Teaching. New York: The Ronald Press Company, 1949
Horosko, Marianne: Martha Graham. The Evolution of her Dance Theory and Training. Pennington, 1991
Stewart, Virginia: Modern Dance. New York, 1991
Stodelle, Ernestine: The Dance technique of Doris Humphrey. Princeton, 1978
Warren, Larry: Lester Horton, Modern Dance Pioneer. New York, 1991
Cohan Robert, The Dance Workshop. London, 1986
Cohen, Bonnie Bainbridge: Sensing, Feeling, and Action. Northampton, 1993.
Novack, Cynthia Jean: Sharing the Dance. Madison, 1990.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity a zápočet jsou uděleny na základě:
a) 80% aktivní účasti v hodinách
b) Písemná analýza dvou workshopů současného nebo moderního tance, které student absolvoval v průběhu zimního semestru
c) Písemná reflexe dvou představení současného tance, které student navštívil v letním semestru
d) Vedení tréninku v rámci hodin Metodiky současného tance
e) Minimálně 4hodinová pedagogická praxe na taneční konzervatoři a 2hodiny náslechů.
- Webová stránka předmětu:
- Výuka
předmětu
je
podporována
e-learningovou
formou.
http://moodle.amu.cz/course/view.php?id=312 - Poznámka:
-
Není žádná poznámka
- Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: