Seminář estetiky 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
108SE2 | Z | 3 | 1/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Roman DYKAST
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Roman DYKAST
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem předmětu je prokázání schopnosti samostatného a kritického pojednání o estetické tematice prostřednictvím seminární práce a zapojení se do odborné rozpravy v průběhu semináře, která by měla vést k rozvoji kritického myšlení a schopnosti argumentace.
- Forma studia:
-
Diskuse a hodnocení seminárních prací.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Podmínkou je současné zapsání předmětu Estetika 2 a získání zápočtu z předmětu Seminář estetiky 1.
- Obsah kurzu:
-
seminárních prací; je podána stručná charakteristika navržených témat. V druhé části posluchači zpracovávají seminární práci na zvolené estetické téma.
Seminář navazuje na přednášky z úvodu do estetiky v rámci předmětu Estetika. Cílem předmětu je, aby posluchači prokázali schopnost samostatně v seminární práci pojednat o estetické tematice. V úvodních lekcích semináře jsou vyučujícím stanovena základní obecná pravidla pro zpracovávání seminárních prací: výběr tématu; jeho přesné obsahové vymezení, případně zúžení; vyhledání relevantní literatury, případně pramenů; pravidla pro citace a parafráze. Seminární práci posluchači přednesou na semináři. Součástí hodnocení seminární práce je následná rozprava ke způsobu zpracování a prověření znalosti zvoleného tématu v odpovědích na otázky, které vyplynou z diskuse. Do posluchačova celkového hodnocení je zahrnována i jeho aktivní účast na seminářích a schopnost a ochota diskutovat při projednávaných tématech seminárních prací.
Posluchači si volí téma z následujících širších tematických okruhů:
Na letní semestr jsou pro stanovené termíny semináře určena následující témata:
18. 2. Dějiny krásy: Úvod
25. 2. Estetický ideál ve starověkém Řecku
3. 3. Krása jako úměrnost a harmonie
10. 3. Světlo a barva ve středověku
17. 3. Magická krása na přelomu 15. a 16. století
24. 3. Od půvabu k nepokojné kráse
31. 3. Rozum a krása
7. 4. Vznešeno
14. 4. Romantická krása
21. 4. Nový předmět
28. 4. Od abstraktních forem do hlubin hmoty
Základní literatura: Eco, Umberto (ed.): Dějiny krásy. Praha: Argo 2005
Podrobnější informace jsou studentům rozeslány hromadným mailem na začátku semestru.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Doporučený návod k výběru tématu, kritické práci s literaturou a technice napsání seminární práce (správně uvedená citace, technika parafráze cizího textu, poznámkový aparát atp.):
Eco, Umberto: Jak napsat diplomovou práci. Votobia, Olomouc 1997.
Šimek, Dušan ? Kubátová, Helena: Od abstraktu do závěrečné práce. Jak psát (a možní i napsat) závěrečnou práci ve společenskovědních oborech. Univerzita Palackého, Olomouc 2002.
Tvůrčí psaní ? klíčová kompetence na vysoké škole (ed. Z. FIŠER). Doplněk, Brno 2005.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Pro dosažení zápočtu musí posluchač splnit 100% požadovaných kritérií, které jsou proporčně rozděleny na:
Seminární práce: 50%
Aktivita v semináři, schopnost a ochota diskutovat: 25%
Účast na seminářích: 25% (účast musí přesahovat polovinu uskutečněných seminářů).
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-teorie-a-dejin-hudby/studijni-texty
- Poznámka:
-
Nejsou.
- Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Čt 15:00–15:45 Roman DYKAST Učebna KTDH 2017
Lichenštejnský palácparalelka 1 Čt 15:45–16:30 Roman DYKAST Učebna KTDH 2017
Lichenštejnský palácparalelka 2 Čt 16:30–17:15 Roman DYKAST Učebna KTDH 2017
Lichenštejnský palácparalelka 3 Čt 17:15–18:00 Roman DYKAST Učebna KTDH 2017
Lichenštejnský palácparalelka 4 Čt 18:00–18:45 Roman DYKAST Učebna KTDH 2017
Lichenštejnský palácparalelka 5 Čt 18:45–19:30 Roman DYKAST Učebna KTDH 2017
Lichenštejnský palácparalelka 6 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Skladba (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Dirigování (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Operní režie (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Zpěv (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Cembalo (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Klavír (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Varhany (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Harfa (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Housle (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Kontrabas (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Kytara (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Violoncello (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Viola (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Fagot (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Flétna (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Hoboj (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Klarinet (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Lesní roh (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Pozoun (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Trubka (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Tuba (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Choreografie (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Taneční věda (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Hudební produkce (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Hudební režie (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Hudební teorie (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Pantomima (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Zvuková tvorba (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Bicí nástroje (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Bicí nástroje-jazz (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Kontrabas-jazz (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Klavír-jazz (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Kytara-jazz (Bc) (povinný předmět další)
- Obor Saxofon-jazz (Bc) (povinný předmět další)