Seminář semiotiky hudby 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
108SSH2 | Z | 3 | 1/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Roman DYKAST
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Roman DYKAST
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem předmětu je prokázání schopnosti samostatného a kritického pojednání o hudebně semiotické tematice prostřednictvím seminární práce a zapojení se do rozprav v průběhu semináře.
- Forma studia:
-
Diskuse a hodnocení seminárních prací.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Podmínkou je absolvování zápočtem předmětu Seminář semiotiky hudby 1.
- Obsah kurzu:
-
V seminární části předmětu Semiotika hudby posluchači zpracovávají seminární práci na téma, které si volí z následujícího tematického okruhu:
hudba a výraz
hudba a emoce
hudba a teorie nápodoby
záměrnost a nezáměrnost v hudebním díle
hudba a alegorie
přirozenost a konvencionálnost hudebních vyjadřovacích prostředků.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Doporučený návod k výběru tématu, kritické práci s literaturou a technice napsání seminární práce (správně uvedená citace, technika parafráze cizího textu, poznámkový aparát atp.):
Eco, Umberto: Jak napsat diplomovou práci. Votobia, Olomouc 1997.
Šimek, Dušan ? Kubátová, Helena: Od abstraktu do závěrečné práce. Jak psát (a možní i napsat) závěrečnou práci ve společenskovědních oborech. Univerzita Palackého, Olomouc 2002.
Tvůrčí psaní ? klíčová kompetence na vysoké škole (ed. Z. FIŠER). Doplněk, Brno 2005.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Pro dosažení zápočtu musí posluchač splnit 100% požadovaných kritérií, které jsou proporčně rozděleny na:
Seminární práce: 50%
Aktivita v semináři, schopnost a ochota diskutovat: 25%
Účast na seminářích: 25% (účast musí přesahovat polovinu uskutečněných seminářů).
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Nejsou.
- Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: