Pohyb a prostor 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202EPV1 | Z | 2 | 2/T | anglicky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Téma a prostředek: Klaunovství.
Úkol: Objevení klauna v sobě a „svého“ klauna pro jeviště.
1. Cit pro pohyb v divadelním prostoru.
2. Zlepšování psychosomatické kondice prostřednictvím pohybu.
3. Výrazová schopnost těla.
4. Trénink opakování improvizace.
- Forma studia:
-
Pravidelné týdenní setkávání celého ročníku ve velkém sále.
Využívání velkého prostoru pro experimentaci s pohybem..
Zpětná vazba na jednotlivá pohybová zadání:
Jak se vidím/ Jak působím na diváky.
- Předpoklady a další požadavky:
-
1. Psychosomatická kondice.
2. Koordinovaný pohyb.
3. Prostorové cítění.
4. Pohybová představivost.
5. Muzikalita.
6. Schopnost reflektovat a analyzovat viděné.
7. Schopnost sebereflexe.
8. Osvojení si základních pravidel klaunovství.
- Obsah kurzu:
-
Klaunovství, klauniáda.
1. Experimentace formou cvičení a krátkých etud.
2. Hra s prostorem.
3. Hra s tempem a temporytmem.
4. Hra s maskou- klaunský nos.
5. Hra s divákem.
6. Objevování klauna.
7. Společná, ročníková autorská prezentace klauniády. Téma: bez zadání, vznikne z improvizací.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
KRÖSCHLOVÁ, Eva: Jevištní pohyb. Praha: AMU 2002.
LECOQ, Jacques: Theatre of Movement and Gesture. ISBN-13: 978-0415359443.
REIDINGER, Jiří: Když bolí úsměv. Praha: AMU 2008.
TURBA, Ctibor: Cirkus Alfred. Praha: Divadlo Alfred 2006.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
1. Prezence v hodinách.
2. Zaujetí a osobní invence.
3. Prezentace společné ročníkové klauniády.
4. Písemné reflexe.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: