Pohyb a prostor 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202PPR2 | Z | 2 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Petra OSWALDOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Petra OSWALDOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Téma: Proměny prostoru, site-specific theatre.
1. Inspirace změnou prostoru a hra v něm.
2. Schopnost těla vyjádřit síly, kterými působí na okolí, a síly, které vyvíjí okolí na něj.
3. Objevování příběhu v prostoru.
4. Autorství v pohybu a prostoru.
- Forma studia:
-
Pravidelné týdenní setkávání celého ročníku na různých místech, v rozličných prostorech- vevnitř i venku.
Zpětná vazba na jednotlivá prostorová zadání:
Jak se vidím/ Jak působím.
- Předpoklady a další požadavky:
-
1. Fyzická kondice.
2. Schopnost vnímání prostoru a času.
3. Schopnost zacházet s dynamikou a rytmizací pohybu.
4. Přítomnost.
- Obsah kurzu:
-
V první fázi předmětu studenti vnímají proměny prostorů a proměny svého tělového napětí a pohybu v nich. Ve fázi druhé si hledají „svůj“ prostor, který jim evokuje jedno z konkrétních témat, cvičení, jimiž prošli během Výchovy k pohybu 1 a 2 a Pohybu a prostoru 1 (např.: živly, barvy, zvířata, můj prostor ve vnějším prostoru).
Krátké autorské prezentace na vybrané téma ve vybraném prostoru. Sólo, nebo dvojice.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
KAYE, Nick: Site-Specific Art: Performance, Place and Documentation. 2004.
KWON, Miwon: One Place After Another: Site-Specific Art and Locational Identity. 2000.
LECOQ, Jacques: Theatre of Movement and Gesture. ISBN-13: 978-0415359443.
LECOQ, Jacques: The Moving Body- Teaching Creative Theatre. ISBN-13: 9780878301416.
PEARSON, Mike: Site-specific performance. 2010.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
1. Prezence v hodinách.
2. Zaujetí a osobní invence.
3. Autorské prezentace.
4. Reflexe- nikoliv písemné! Zpracování formou např.: videa, obrazu, hudby.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: