Výchova k pohybu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202VPH1 | Z | 2 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Petra OSWALDOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Petra OSWALDOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1. Bystření tělového cítění, vnímání vnitřního prostoru těla a jeho pohybu- konkrétní úkoly, cvičení.
2. Prolínání vnitřního prostoru do prostoru vnějšího- uvědomění si těla a pohybu „tady a teď“ v prostoru jeviště- konkrétní úkoly, cvičení.
3. Fyzické vnímání rozdílů v uvolnění, povolení, aktivaci a přepětí. Hra s rytmem a pohybovými skladbami- improvizace, krátké etudy.
4. Konkétní témata improvizací, z nichž studenti tvoří krátké etudy: můj prostor, živly, barvy.
- Forma studia:
-
Pravidelné týdenní setkávání celého ročníku ve velkém sále.
Využívání velkého prostoru pro experimentaci s pohybem..
Zpětná vazba na jednotlivá pohybová zadání:
Jak se vidím/ Jak působím na diváky.
- Předpoklady a další požadavky:
-
1. Přepoklad koordinovaného pohybu.
2. Rytmické cítění.
3. Předpoklad pohybové představivosti.
4. Muzikalita.
.
.
- Obsah kurzu:
-
Výchova k pohybu je nezbytná k uvědomění si vlastního těla a pohybu a k jeho následnému přenášení do procesu vlastní tvorby a bytí na jevišti.
1. Klid - vnímání času a prostoru.
2. Dýchání.
3. Uvolnění, povolení, aktivace a přepětí.
4. Dynamika pohybu.
5. Plastika pohybu.
6. Rytmus.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
CALAIS-GERMAIN, B.: Anatomy of Breathing. USA: Eastland press 2006.
DYLEVSKÝ, Ivan: Základy anatomie. Praha: Triton 2006.
FELDENKRAIS, Moshé: Feldenkraisova metoda- pohybem k sebeuvědomění. Praha: Pragma 1996.
FELDENKRAIS, Moshé: Awareness Trough Movement, Health Exercises for Personal Growth. New York: HarperCollins 1993.
KRÖSCHLOVÁ, Jarmila: Nauka o pohybu. Praha: Orbis 1980.
KRÖSCHLOVÁ, Eva: Jevištní pohyb. Praha: Akademie múzických umění 2002.
LECOQ, Jacques: Theatre of Movement and Gesture. ISBN-13: 978-0415359443.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
1. Prezence v hodinách.
2. Zaujetí a osobní invence.
3. Jedné či více autorských etud, nebo improvizace- sólo, nebo ve skupině.
4. Písemné reflexe.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 11:00–12:30 Petra OSWALDOVÁ paralelka 1 - Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku - 2 leté (M.A.) (povinný předmět)