English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Teorie scénografie 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203ATS2 ZK 4 2/T anglicky letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Studium předmětu teorie scénografie seznamuje studenty nejen s historií oboru, ale hlavně s jeho teoretickými základy, které umožní studentům aplikovat principy scénografické tvorby ve výuce výtvarné složky oboru, i při jejich aplikaci v umělecké praxi.

1. Pojmy (scénografické pojmosloví)

Studenti jsou seznamováni se základními pojmy a s jejich specifickými interpretacemi oboru, jeho smyslu a významu v celospolečenské praxi.

2. Studenům jsou formou přednášek a následných seminářů představeny názory uplatňované v ve scénografické praxi, ale i poznatky vyplývající z vývoje oboru od jeho počátečních interpretací, přes jejich vývojovou proměnlivost, až k interpretacím současným a aktuálním.

3. Studenti jsou seznamováni rovněž se všeobecnou teorií výtvarného umění.

Forma studia:

Přednášky, analýza textů, teoretiků scénografie a výtvarného umění, seminární práce na zadané teoretické téma.

Předpoklady a další požadavky:

203ATS1

Obsah kurzu:

Přednášky a semináře z teorie scénografie jsou určeny studentům všech ročníků katedry scénografie a 2. roč. KTK.

Souhrnně vytvářejí předpoklady pro vznik a vývoj samostatného teoretického myšlení studentů ve spojitosti s praktickou scénografickou tvorbou, která je tak formou aplikace teoretické scénografie v procesu vzniku scénografického díla.

Zohledněna jsou historická východiska oboru, důraz je ale kladen na kreativitu a zejména na jeho současné aktuální tendence i základní předpoklady jeho dalšího vývoje.

Studium vychází ze skutečnosti, chápající scénografii jako obor vzniklý a existující na pomezí architektury, malířství, divadla, přírodních a společenských věd, ale prezentuje jej také jako obor výsostně autonomní a specifický, přijímající podněty z jiných druhů a forem lidské aktivity, ale také jako obor jiné druhy a obory lidské činnosti inspirující a ovlivňující.

Doporučená nebo povinná literatura:

Hilar Karel Hugo: O divadle, Divadelní ústav 2002

Frejka Jiří: Divadlo je vesmír, Divadelní ústav 2004

Aronson Arnold: Pohled do propasti, Divadelní ústav 2007

Hodnoticí metody a kritéria:

75% účast

vypracování seminární práce

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 7. 2016