Dramatická výchova ve škole 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205DVS1 | Z | 3 | 50/S | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámit se s aktuálním stavem oboru a s jeho aktuálními tendencemi, ale také s různými přístupy a metodami dramatické výchovy. Konfrontovat vlastní zkušenosti s názory studentů dramatické výchovy z ostatních vysokých škol i s názory pedagogů z praxe. Seznámit se při konkrétní práci v praktických dílnách a v seminářích s dalšími osobnostmi oboru včetně zahraničních pedagogů. Seznámit se se smyslem a koncepcí klíčové vzdělávací akce reflektující a ovlivňující vývoj oboru.
- Forma studia:
-
Aktivní účast v dílnách a seminářích celostátní dílny, sledování představení přehlídky, analýza a interpretace představení a metodiky divadelní práce s dětmi, diskuse.
- Předpoklady a další požadavky:
-
1. Alespoň dlčí zkušenosti z práce s dětmi.
2. Základní orientace v oboru.
3. Kreativní předpoklady.
- Obsah kurzu:
-
Dílna spočívající v aktivní účasti na druhé nejvýznamnější každoroční akci v oboru dramatické výchovy, na celostátní dílně Dramatická výchova ve škole. Součástí akce je přehlídka představení dětských kolektivů a recitátorů, semináře, a především dílny zaměřené na dramatickou výchovu ve vyučování a na její různé podoby a možnosti.
1. Účast na jedné z praktických dílen.
2. Aktivní účast na rozborových a dalších seminářích.
3. Reflexe divadelních inscenací dětských souborů i vzdělávacích akcí přehlídky a celé akce.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Dramatická výchova v RVP pro základní a gymnaziální vzdělávání. Tvořivá dramatika. 2002, roč. XIII, č. 2, s. 15-24. ISSN 1211-8001.
HORÁKOVÁ, Eva; PROVAZNÍK, Jaroslav. Listování Kaplickou čítankou: Ze zpravodajů Kaplických divadelních let 1979-1984. Kaplice: organizační štáb KDL 1985; Praha: ÚKVČ, 1985. 226 s.
HOROVÁ, Eva; PROVAZNÍK, Jaroslav. 20 kaplických let: Kaplické kapitoly dětského divadla. Praha: Koordinační centrum pro dramatickou výchovu ÚKVČ; Kaplice: organizační štáb KDL; Praha: STD, 1989. 72 s.
MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. 2., upravené vyd. Praha: NIPOS, 2007 [1998]. 198 s. ISBN 978-80-7068-207-4.
MACHKOVÁ, Eva (ed.). Projekty dramatické výchovy pro středoškoláky. Praha: Portál, 2012. 152 s. ISBN 978-80-262-0093-2.
MARUŠÁK, Radek, KRÁLOVÁ, Olga, RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: Využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. 128 s. ISBN 978-80--7367472-4.
PROVAZNÍK, Jaroslav (ed.). Tvořivá dramatika: Zvláštní číslo. Praha: IPOS-ARTAMA-STD, 1995. 72 s. ISSN 1211-8001.
---. Tvořivá dramatika 50/2007. Praha: NIPOS-ARTAMA; KVD DAMU; STD, 2007. 156 s. ISSN 1211-8001.
SVOBODOVA, Eva; ŠVEJDOVÁ, Hana. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. 168 s. ISBN 978-80-262-0020-8.
ULRYCHOVÁ, Irina; GREGOROVÁ, Vlasta; ŠVEJDOVÁ, Hana. Hrajeme si s pohádkami: dramatická výchova v mateřské škole a na 1. stupni základní školy. Praha: Portál, 2000. 120 s. ISBN 80-7178-355-2.
Tvořivá dramatika. Vydává NIPOS-pracoviště ARTAMA ve spolupráci se Sdružením pro tvořivou dramatiku a katedrou výchovné dramatiky DAMU. 1990-, roč. 1, č. 0-. Praha: NIPOS-pracoviště ARTAMA. 3x ročně. ISSN 1211-8001.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
- aktivní účasti v jedné z dílen celostátní akce;
- aktivity na seminářích a diskusích.
- Webová stránka předmětu:
- Informace
o
akci
a
její
historii
obsahuje
webova
stránka
www.drama.cz. - Poznámka:
-
Pro studenty 1. nebo 2. nebo 3. ročníku bakalářského kombinovaného studia a pro studetny 1. nebo 2. ročníku magisterského kombinovaného (tříletého) studia.
- Další informace:
- Předmět lze absolvovat opakovaně
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: