Aktuální trendy v performing arts 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206EAT1 | Z | 3 | 2/T | anglicky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cíle studia:
1. Seznámit studenty s aktuálními uměleckými tendencemi v oblasti performing arts včetně představení tvorby konkrétních umělců, souborů a producentských modelů provozování této činnosti;
2. Seznámit studenty s podobou a fungováním evropských a světových organizací a akcí v oblasti živého umění a divadla;
3. Rozšířit studentům povědomí o kontextu vlastních projektů (uskutečněných i plánovaných) ve vztahu k vývoji současného divadla a performing arts.
Výstupy:
1) student získá potřebné znalosti trhu, pro nějž je v rámci studijního programu připravován, tedy z oblasti aktuálních tendencí v českém a světovém divadle a performing arts;
2) student získá dovednost zhodnotit a posoudit vlastní praktickou producentskou činnost a své budoucí záměry v kontextu a konkurenci české umělecké scény a současných světových trendů, čímž se zvyšuje jeho pracovní uplatnitelnost a konkurenceschopnost jeho budoucích projektů;
3) student je v rámci tohoto předmětu připravován na výkon práce producenta (příp. ředitele umělecké organizace nebo festivalu), tj. osoby zodpovědné za obsahovou náplň akcí.
- Forma studia:
-
Přednášky a semináře.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou.
- Obsah kurzu:
-
Obsahem předmětu jsou semináře doplněné návštěvami odborníků specializujících se na specifické oblasti současného umění ? Denisa Václavová (výtvarné a konceptuální umění), Sodja Lotker (performance, scénografie), Pavel Štorek (taneční a pohybové divadlo), Marta Ljubková (činoherní a autorské divadlo). Cílem semináře je uvést studenty do problematiky současného živého umění, seznámit je se základními pojmy a představit nejvýraznější umělce a jejich projekty. Důraz je kladen na široké spektrum umělecké práce a prezentaci různorodých přístupů, jak lze tvořit v uměleckém provozu. Studium je zakončeno seminární prací na dané téma.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Belting, Hans: Konec dějin umění (Mladá fronta, Praha 2000).
Bourriaud, Nicolas: Postprodukce (tranzit, Praha 2004).
Cools, Guy: International Co-production & Touring (http://on-the-move.org/files/news/Co-productionandtouring.pdf).
Gehl, Jan: Život mezi budovami. Užívání veřejného prostranství (Nadace Partnerství, Brno 2000).
Goldberg, RoseLee: Performance Art, from Futurism to the Present (Thames&Hudson, London 2001).
Havránek, Vít: Akce, slovo, pohyb, prostor ? experimenty v umění šedesátých let (Národní galerie, Praha 1999).
Morganová, Pavlína: Akční umění (Votobia, Olomouc 1999).
Nekolný, Bohumil: Divadelní systémy a kulturní politika, Divadelní ústav, Praha, 2006
Prostor a jeho člověk (kolektiv, Vesmír, Praha 2004).
Sorošovo centrum současného umění: Umělecké dílo ve veřejném prostoru (Praha, 1997).
Srp, Karel: Minimal, Earth, Conceptual Art (Jazzová sekce, Jazzpetit č. 11, 1. a 2. část, Praha 1982).
Ševčík, Jiří ? Morganová, Pavlína ? Nekvindová, Terezie - Svatošová,Dagmar: České umění 1980-2010 (VVP AVU,
Praha 2011)
Zálešák, Jan: Umění spolupráce (VVP AVU, Praha 2011)
Stein, Tobie S.: Performing arts management (New York Allworth Press, c2008)
Vybrané čánky časopisu Svět a divadlo ? 1995 až 2013
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Nejsou.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce v anglickém jazyce (M.A.) (povinný předmět)