English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Aktuální trendy v performing arts 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206EAT1 Z 3 2/T anglicky zimní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cíle studia:

1. Seznámit studenty s aktuálními uměleckými tendencemi v oblasti performing arts včetně představení tvorby konkrétních umělců, souborů a producentských modelů provozování této činnosti;

2. Seznámit studenty s podobou a fungováním evropských a světových organizací a akcí v oblasti živého umění a divadla;

3. Rozšířit studentům povědomí o kontextu vlastních projektů (uskutečněných i plánovaných) ve vztahu k vývoji současného divadla a performing arts.

Výstupy:

1) student získá potřebné znalosti trhu, pro nějž je v rámci studijního programu připravován, tedy z oblasti aktuálních tendencí v českém a světovém divadle a performing arts;

2) student získá dovednost zhodnotit a posoudit vlastní praktickou producentskou činnost a své budoucí záměry v kontextu a konkurenci české umělecké scény a současných světových trendů, čímž se zvyšuje jeho pracovní uplatnitelnost a konkurenceschopnost jeho budoucích projektů;

3) student je v rámci tohoto předmětu připravován na výkon práce producenta (příp. ředitele umělecké organizace nebo festivalu), tj. osoby zodpovědné za obsahovou náplň akcí.

Forma studia:

Přednášky a semináře.

Předpoklady a další požadavky:

Nejsou.

Obsah kurzu:

Obsahem předmětu jsou semináře doplněné návštěvami odborníků specializujících se na specifické oblasti současného umění ? Denisa Václavová (výtvarné a konceptuální umění), Sodja Lotker (performance, scénografie), Pavel Štorek (taneční a pohybové divadlo), Marta Ljubková (činoherní a autorské divadlo). Cílem semináře je uvést studenty do problematiky současného živého umění, seznámit je se základními pojmy a představit nejvýraznější umělce a jejich projekty. Důraz je kladen na široké spektrum umělecké práce a prezentaci různorodých přístupů, jak lze tvořit v uměleckém provozu. Studium je zakončeno seminární prací na dané téma.

Doporučená nebo povinná literatura:

Belting, Hans: Konec dějin umění (Mladá fronta, Praha 2000).

Bourriaud, Nicolas: Postprodukce (tranzit, Praha 2004).

Cools, Guy: International Co-production & Touring (http://on-the-move.org/files/news/Co-productionandtouring.pdf).

Gehl, Jan: Život mezi budovami. Užívání veřejného prostranství (Nadace Partnerství, Brno 2000).

Goldberg, RoseLee: Performance Art, from Futurism to the Present (Thames&Hudson, London 2001).

Havránek, Vít: Akce, slovo, pohyb, prostor ? experimenty v umění šedesátých let (Národní galerie, Praha 1999).

Morganová, Pavlína: Akční umění (Votobia, Olomouc 1999).

Nekolný, Bohumil: Divadelní systémy a kulturní politika, Divadelní ústav, Praha, 2006

Prostor a jeho člověk (kolektiv, Vesmír, Praha 2004).

Sorošovo centrum současného umění: Umělecké dílo ve veřejném prostoru (Praha, 1997).

Srp, Karel: Minimal, Earth, Conceptual Art (Jazzová sekce, Jazzpetit č. 11, 1. a 2. část, Praha 1982).

Ševčík, Jiří ? Morganová, Pavlína ? Nekvindová, Terezie - Svatošová,Dagmar: České umění 1980-2010 (VVP AVU,

Praha 2011)

Zálešák, Jan: Umění spolupráce (VVP AVU, Praha 2011)

Stein, Tobie S.: Performing arts management (New York Allworth Press, c2008)

Vybrané čánky časopisu Svět a divadlo ? 1995 až 2013

Hodnoticí metody a kritéria:

Nejsou.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 7. 2016