Fundraising I.
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206FRA1 | Z | 1 | 24/S | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jana LEDVINOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jana LEDVINOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem výuky je seznámit studenty se základními možnostmi fundraisingu. Rozhodně nelze očekávat, že posluchači dostanou universální návod. Co je výhodné a výnosné pro jednoho, může být ztrátové pro druhého. Fundraising je proces živý, originální a tvůrčí. Seminář nabízí inspiraci a mantinely pro cestu, kterou se při získání prostředků mohou posluchači ve své budoucí praxi vydat. Důležitou součástí je i lekce o personálním zajištění fundraisingu a významů správních a poradních skupin. V závěru se studenti seznámí s přehledem hlavních metod fundraisingu a jejich uplatněním na jednotlivé skupiny dárců.
- Forma studia:
-
Semináře budou vedeny interaktivním způsobem s využitím různých diskusních technik, práce ve skupinách, simulací a hraní rolí a dalších metod zkušenostního učení. Studenti tak nezískají pouze potřebné znalosti, ale zároveň si novou látku procvičí a získají první zkušenosti.
- Předpoklady a další požadavky:
-
nejsou
- Obsah kurzu:
-
Seminář probíhá formou intenzivní výuky, která je rozdělena do 4 šestihodinových seminářů, po nichž následuje závěrečný zápočtový seminář.
1.seminář - základní principy fundraisingu, motivace a vyhledávání dárců
Jak se zbavit dojmu, že nám nikdo nic nedá a proč by někdo měl něco dávat.
Proč nám dávají peníze - motivace dárců.
Potřebuje nás někdo- Kdo jsou naši dárci a kde a jak je hledat.
Jak nezískat prostředky na svoji činnost
2.seminář - připravenost organizace na fundraising, organizační a personální zajištění
Kdo jsme a jak presentovat poslání organizace.
Co to je výroční zpráva a další dokumenty a informační materiály pro FR.
Kdo to má všechno dělat a kde najít schopné fundraisery.
O správních radách a týmové práci ve fundraisingu.
Analýza připravenosti organizace na FR kampaň.
3. seminář - kategorie dárců, metody fundraisingu (1. část)
Tipy dárců a jak na ně.
Získávání prostředků od státní správy a samosprávy.
Nadace a fondy a zpracování projektů.
4. seminář - metody fundraisingu (2. část), základy plánování FR
Základy podnikatelského dárcovství.
Jak dárce oslovit a jak požádat o peníze a nežebrat
Individuální dárcovství a divácké kluby.
Kulturní merchandising a rozvoj vlastních příjmů.
Jak udělat z náhodného fundraisingu systém
5. seminář - závěrečný test a zápočty
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Ledvinová, Jana, Základy fundraisingu, ICN, Praha: 1996 (Studenti tuto publikaci obdrží na prvním semináři v elektronické podobě)
- Joan Flanagan, Successful Fundraising, Contemporary Books, Inc, Chicago, USA, 1991
- Knihovna fundraisingu na www.fundraising.cz
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Splnění podmínek k udělení zápočtu předpokládá:
- účast na seminářích
- plnění drobných cvičení v pracovních skupinách v průběhu výuky
- závěrečný test
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
-
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky 06.11.2015 10:00–15:00 Jana LEDVINOVÁ přednášková par. 1 13.11.2015 10:00–15:00 Jana LEDVINOVÁ přednášková par. 1 20.11.2015 10:00–15:00 Jana LEDVINOVÁ přednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce (B.A.) (povinný předmět)