Magisterský projekt 2
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MPJ2 | ZK | 5 | 8/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Michal LÁZŇOVSKÝ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- David KAŠPAR, Michal LÁZŇOVSKÝ, Jiří POKORNÝ, Petr PROKOP, Jiří SRSTKA, Jiří SULŽENKO, Doubravka SVOBODOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem předmětu je rozvíjení kreativity, znalostí, zkušeností a schopnosti samostatného uvažování studentů a zvyšování jejich kompetencí ve výzkumné činnosti.
- Forma studia:
-
- semináře
- individuální konzultace
- samostatná výzkumná práce
- Předpoklady a další požadavky:
-
206OP1 Projekt - produkce 1
- Obsah kurzu:
-
Výuka probíhá na základě schváleného a obhájeného magisterského projektu, kterým se posluchač ucházel o přijetí do magisterského studia. Projektem je zpravidla teoretický výkum specifické oblasti z oblasti produkování, managementu či administrování umělecké činnost. Základem je výzkumná práce studenta pod vedením odborníka z řad pedagogického sboru katedry. Výsledky svého uměleckého / výzkumného/ vývojového úkolu obhajuje student po prvním semestru prostřednictvím prezentace průběžných výsledků před komisí, na konci druhého semestru pak v rámci veřejné prezentace.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Divadelní producentství:
ADORNO, Theodor W.: Schéma masové kultury, OIKOYMENH, Praha, 2009
ADORNO, Theodor W., HORKHEIMER Max: Dialektika osvícenství, OIKOYMENH, Praha, 2009
ARENDTOVÁ Hannah: Krize kultury, Mladá fronta, Praha, 1994
BENJAMIN, Walter: Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in Výbor z díla I, Literárněvědné studie, OIKOYMENH, Praha, 2009
HABERMAS, Jürgen: Strukturální přeměna veřejnosti, Filosofia, Praha, 2000
NÜNNING, Ansgar (ed.): Lexikon teorie literatury a kultury, Host, Brno, 2008
Arts management a arts marketing:
BYRNES, William J., Management and the Arts, 3. vyd., Focal Press, 2003,ISBN: 0-240-80537-2
KOTLER, Philip, SCHEFF, Joanne, Standing room only, Harvard Bussiness school press 1997, ISBN: 0-87584-737-4
SCHEFF BERNSTEIN, Joanne: Arts Marketing Insights: the dynamics of building and retaining performing arts audiences, San Francisco 2007, ISBN: 978-0-7879-7844-0
COLBERT, Francois: Marketing culture and the arts, Montreal 2007, ISBN: 978-2-9808602-1-8
DVOŘÁK, Jan: Kreativní management pro divadlo, Praha, 2004, ISBN: 80-86102-53-X
DVOŘÁK, Jan: Malý slovník managementu divadla, Praha 2004, ISBN: 80-86102-49-1
FREY, Petr: Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů, Praha, 2008, ISBN: 978-80-7261-160-7
JOHNOVÁ, Radka: Marketing umění a kulturního dědictví, Praha 2007, ISBN: 978-80-245-1276-1
KAISER, Michael M.: Strategické plánování v umění: praktický průvodce, Praha 2009, ISBN: 978-80-7008-236-2
KAISER, Michael M.: The Art of the Turnaround: Creating and Maintaining Healthy Arts Organizations, Brandeis University Press, 2008, ISBN 978-1584657354
KESNER, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek, Praha 2005, ISBN: 80-247-1104-4
KOTLER, Philip: Standing room only: strategies for marketing the performing arts, Boston 1997, ISBN 0-87584-737-4
NEWMAN, Danny: Subscribe Now!: Building Arts Audiences Through Dynamic Subscription Promotion, Theatre Resource Group, ISBN: 978-09-3045-201-8
HAGOORT, Giep: Umělecký managment v podnikatelském stylu, AMU, edice DISK 2009. ISBN 978-80-7437-008-3
SYNEK, M. a kol.: Manažerská ekonomika, Grada Publishing, a. s., Praha 2007. ISBN 978-80-247-1992-4
SYNEK, M. a kol.: Podniková ekonomika, C. H. Beck, Praha 2006. ISBN 80-7179-892-4
REKTOŘÍK, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru, základy ekonomiky, teorie a řízení, EKOPRESS, s. r. o., Praha 2007. ISBN 978-80-86929-25-5
GREGORINI, Bedřich , GREGORINI, Jindřich, SRSTKA, Jiří : Základy divadelní činnosti Praha : AMU 2007, ISBN 78-80-73331-093-6
VÍTEK, Svetozar: Řízení a organizace divadla Praha : Stát. pedag. nakl. 1986, 17-038-86
KOTLER,Philip: Marketing Managment Analýza, plánování, realizace a kontrola, Victoria Publishing 1991, ISBN 80-85605-08-2
HENDRYCH, Dušan a kolektiv: Správní právo, nakladatelství C.H.Beck, 7.vydání, Praha 2009
ŠVESTKA, Jiří a kolektiv: Občanské právo hmotné 1-3, nakladatelství ASPI, Praha 2009
Zákony ve znění pozdějších předpisů:
218/2000 Sb. Zákon o rozpočtových pravidlech a změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)
219/2000 Sb. Zákon o majetku České republiky
320/2001 Sb. Zákon o finanční kontrole
137/2006 Sb. Zákon o veřejných zakázkách
563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
499/2004 Sb. Zákon o archivnictví a spisové službě
586/1992 Sb . Zákon o dani z příjmů
235/2004 Sb. Zákon o DPH
248/1995 Sb. Zákon o obecně prospěšných společnostech
563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
Vyhláška 504/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví
Vyhláška 500/2002 Sb., „ dtto “
Vyhláška 505/2002 Sb., „ dtto “
Vyhláška 507/2002 Sb., „ dtto “
České účetní standardy č. 401 - 414
Další zdroje individuálně doporučí garant jednotlivého projektu z řad pedagogů specializace.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Předpokladem úspěšného zakončení předmětu jsou především průběžné konzultace magisterského projektu s určeným pedagogem, aktivní účast na společných seminářích (alespoň z 60%) a aktivní účast na celém programu prezentací MA projektů.
Zkouška z předmětu má podobu povinné veřejné ústní prezentace dle následujících pravidel:
- každý student prezentuje závěry svého celoročního magisterského výzkumu, který v rámci hlavního předmětu průběžně řešil
- prezentace má rozsah minimálně 15 a maximálně 20 minut a její náplní jsou zejména východiska výzkumu a souhrn získaných poznatků a vyvozených závěrů;
- formální kvalita prezentace je, vedle obsahové, také kritériem závěrečného hodnocení předmětu;
NEJPOZDĚJI JEDEN MĚSÍC PŘED termínem veřejných prezentací (je zveřejněn na webu katedry) studenti uloží na síťové úložiště písemnou anotaci prezentované práce v rozsahu 600 - 1000 znaků, která bude otištěna v programu prezentací;
NEJPOZDĚJI JEDEN TÝDEN PŘED termínem prezentací studenti nahrají v elektronické formě na síťové úložiště závěrečnou zprávu projektu vyhovující následujícímu zadání:
Rozsah: 12 - 15 normostran souvislého esejistického textu + přílohy
Povinné části obsahu:
1. Zdůvodnění volby tématu, míra osobního vztahu ke zvolenému tématu
2. Stanovení původního výzkumného úkolu a jeho korekce v průběhu práce (korigovaný cíl projektu, ohraničení, zdůvodnění)
3. Plán projektu a jeho korekce v průběhu práce (etapizace, metody)
4. Popis jednotlivých etap projektu a jejich dílčí výsledky
5. Vlastní výzkum (teoretický základ, zdroje, zvolená metodologie)
6. Závěry práce, zhodnocení míry naplnění stanovených cílů
Preferuje se sloučení odevzdávaného materiálu včetně příloh do jednoho dokumentu ve formátu PDF, maximálně ale do dvou dokumentů (1 - zpráva, 2 - kompletní přílohy).
NEJPOZDĚJI JEDEN DEN PŘED termínem prezentací studenti vloží v elektronické formě na síťové úložiště prezentaci připravenou v prezentačním softwaru, nebo alespoň bodovou osnovu svého příspěvku v rozsahu max. 3 normostran.
Změny v odevzdané prezentaci jsou i potermínu odevzdání možné. Student odpovídá za aktuálnost prezentace nahrané v síťovém úložišti.
Závěrečné hodnocení provádí komise složená z interních pedagogů KP, která studentovi udělí známku na základě následujících kritérií (% = váha kriteria):
- úroveň předložené závěrečné zprávy - 40%
- obsahová a formální úroveň prezentace - 30%
- průběžná práce na výzkumném projektu - 30%
Jelikož se jedná o hlavní předmět, podle studijního řádu AMU zkoušku NELZE OPAKOVAT.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Příklady témat podle příslušných specializací jsou uvedeny na webových stránkách katedry.
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce (M.A.) (hlavní předmět)