English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Vývoj a podoby muzikálu 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
207VPM2 ZK 4 2/T česky letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Student se po absolvování předmětu bude orientovat v základní historii světového i českého muzikálu, dokáže rozpoznat hlavní druhové a žánrové podoby muzikálu a dokáže zařadit vybraná díla do kontextu celkového vývoje zábavněhudebního divadla i s vědomím jeho specifik (provozování na producentské bázi, souvislost s vývojem populární hudby, technologickým rozvojem atd.).

Forma studia:

Prezenční, kontaktní, samostatná rešerše.

Předpoklady a další požadavky:

Nejsou.

Obsah kurzu:

Druhý semestr bude věnován vývoji českého muzikálu od jeho předchůdců (vč. Osvobozeného divadla V+W) opět do současnosti, kdy se český muzikál vyvíjí vlastní specifickou cestou odlišnou od dění v „domácích“ zemích muzikálu (předchůdci, Divotvorný hrnec, Jiří Frejka a Alfréd Radok, pronikání zahraničních muzikálů, muzikálový rozmach 60. let, muzikály Vratislava Blažka, muzikál vs. malá divadla, muzikál za normalizace, český muzikálový svět 90. let, podoby současného českého muzikálu).

Doporučená nebo povinná literatura:

BÁR, P. (2013) Od operety k muzikálu (Zábavněhudební divadlo v Československu po roce 1945), disertační práce DAMU Praha (připravováno ke knižnímu vydání).

BÁR, P. / PROSTĚJOVSKÝ, M. (2012) Fenomén „český“ muzikál, Disk 2012, č. 39: 120?131.

BERNSTEIN, L. (1969) Hudbou k radosti, Praha (vybrané kapitoly)

BEZ, H. / DEGENHARDT, J. / HOFMANN, H. P. (1981) Musical, Berlin.

EVERETT, W. A. (2002) The Cambridge Companion to the Musical, Cambridge.

GERATHS, A. (2002) Musical. Das unterhaltende Genre, Laaber.

JONES, J. B. (2003) Our Musicals, Ourselves, Hanover a London.

KOTEK, J. (1998) Dějiny české populární hudby a zpěvu (1918-1968), Praha (vybrané kapitoly).

LAMB, A. (2000) 150 Years of Popular Musical Theatre, New Haven, London.

MARKLOVÁ, M. (red., 1962) Nová československá operetní tvorba, Praha.

MARKLOVÁ, M. (red., 1980) Nová česká operetní a muzikálová tvorba, Praha.

MARKLOVÁ, M. (red., 1990) Nová česká operetní a muzikálová tvorba, Praha.

OSOLSOBĚ, I. (1967) Muzikál je, když..., Praha.

OSOLSOBĚ, I. (1974) Divadlo, které mluví, zpívá a tančí, Praha (vybrané kapitoly).

OSOLSOBĚ, I. (1996) Marsyas, Apollón a Dionýsos I., II., Brno (vybrané kapitoly).

PROSTĚJOVSKÝ, M. (2008) Muzikál Expres, Brno.

PROSTĚJOVSKÝ, M. ,Muzikál nového milénia, Divadelní noviny 2011, č. 18: 14.

SCHMIDT-JOOS, S. (1968) Muzikál, Praha (vč. vstupních poznámek a dodatků k českému vydání od Ivo Osolsobě).

SUCHÝ, J. (1991) Od Reduty k Semaforu, Praha.

[MARKLOVÁ, M.] ([red.], 1970) Nová česká a slovenská operetní i musicalová tvorba, Praha.

+ audio- a videoprojekce v hodinách

Hodnoticí metody a kritéria:

V průběhu každého semestru se předpokládá zpracování referátu na zvolené téma (základ pro závěrečnou písemnou práci), 75% docházka a aktivní účast na hodinách.

V průběhu každého semestru si student zvolí referát na předem vybrané téma, jehož základem bude analýza konkrétního muzikálu ? v první semestru analyzuje zahraniční dílo (především dle audiovizuálních záznamů), v letním semestru vybere z aktuálně inscenované produkce u nás. Každý semestr student zakončí písemnou prací, vycházející z referátu, kterou musí prokázat ovládnutí výše zmíněných požadavků, zejména schopnost samostatné analýzy díla a inscenace a zařazení do kontextu historického i druhově-žánrového.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 7. 2016