Dramatické TV formy
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304DTVF | Z | 1 | 16/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Martin ČECH
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Martin ČECH
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem přednášky je teoretická příprava na autorské zvládnutí dramatického díla televizními technologiemi v celé škále možností, která tato technologie přináší.
- Forma studia:
-
Přednáška, doplněná prospekty, teorie svícení osvětlena na tabuli, teoretická příprava školních TV cvičení, konsultace, účast pedagoga při natáčení.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Teoretické i praktické znalosti odpovídající dosud absolvovaným přednáškám a cvičením.
- Obsah kurzu:
-
Přednáška týkající se dramatické televizní tvorby doplňuje seminář TV tvorby teoretickým doplněním dané tematiky. Charakterizuje pojem televizní dramatická tvorba a rozděluje ji na jednotlivé druhy dle specifikace, stopáže, námětu, či způsobu záznamu. Osvětluje důležitost přípravného období, zabývá se jednotlivými etapami tohoto období, od inspirace literárním scénářem, obrazově režijní koncepcí a spoluprácí kameramana na tvorbě technického scénáře. Podrobně se probírá období realizační, pozornost je věnována velkým možnostem v postprodukčním období.
Úkoly:
Heslovitě:
Vizualizace literární dramatické předlohy do technického scénáře, potřebná úzká spolupráce mezi režisérem a kameramanem.
Zásadní význam architekta na obrazovém účinu díla, výběr prostředí, půdorys navržené dekorace, barevnost, zařízení nábytkem, snímací možnosti, práce s půdorysem při vytváření technického scénáře.
Rozvaha o snímací a osvětlovací technice, t.j počet a druh kamer, koleje,jeřáby, množství a druh lamp, požadavky určené produkci.
Spolupráce s ostatními profesemi, které ovlivňují kvalitu obrazové stránky: kostýmním výtvarníkem, maskérem, hlavním osvětlovačem, videotechnikem.
Období natáčení ve studiu: organizace práce při natáčení sekvenční technologií, posloupnost jednotlivých úkonů, žádoucí vedení celého tvůrčího týmu režisérem, úzká spolupráce s hl. kameramanem.
Zvládnutí vedoucí úlohy hlavního kameramana v týmu svých spolupracovníků, strategická a dostatečně diplomatická komunikace nejen s v týmu podřízených kamarádů, ale také se zaměstnanci studia, herci, atd.
Světotonální řešení při klasickém televizním snímání a jeho problematika, kompromisy při snímání z více směrů. Jednotlivé způsoby svícení při vytváření atmosféry s akcentem na pohyb herců, ovlivnění atmosféry obrazu velikostí záběru a navázání na bližší záběry.
Účast kameramana na postprodukci, trikové a korekční možnosti TV
Vedení studenta během natáčení školních cvičení.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
J.Pešek: Základní principy televize a magnetického záznamu.1989 /skripta/
J Hojtaš: Současná snímací televizní technika a její využití v tvůrčí praxi. /dipl.pr./
S. Milaszewski: Digitalizace filmového obrazu pro účely postprodukce. /dipl. pr./
Odborný časopis Incamera, sledování novinek na internetu, odborná literatura vztahující se k tematice.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Podmínkou úspěšného absolvování předmětu je dostatečná komunikace při přípravě a natáčení televizních projektů, konsultace na přednáškách, porozumění digitánímu principu tv obrazu a schopnost tvůrčího ztvárnění v praktickém cvičení.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
-
- Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 09:00–10:35 Martin ČECH Sborovna KK
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Kamera - bakalář (oborový předmět)