English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Kamera v animované tvorbě

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304KAT Z 1 2/T česky letní
Garant předmětu:
Martin PROCHÁZKA
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Martin PROCHÁZKA
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Poznání rozdílů mezi animací a natáčením normální rychlostí a zvládnutí technologie pookénkového snímání

Forma studia:

Seminář s ukázkami filmů loutkového, kresleného animovaného fimu

Předpoklady a další požadavky:

mít rád loutky a potěšení v tom oživovat zdánlivě neživé věci.

Obsah kurzu:

Témata

1/Ujasnění pojmu ?filmová kamera a význam práce kameramana ve filmové tvorbě.

Citace kameramanů (Josephe Rotuno, Henri Alecan).

2/Pokusy o znázornění pohybu :J.E.Purkyně ?pohybohled-forolyt, R.Anschutz ? kouzelný buben, E.CH.Reynaud ?Praxinoskop.

3/Co je animovaný film ? rozbor. Stručné dějiny českého a světového animovaného filmu

4/Kamera ? specifika kamery animovaného filmu, nájezdy, panorámy, stativy a další zažízení. Světelné zdroje ? technické předpoklady.

5/Postup výroby kresleného filmu I ? námět, scénář, okénkový scénář, storybord, snímání tužek-pauz, práce s kamerou, sestavení a střih pauz, schválení.6/Postup výroby kresleného filmu II : zpracovatelské oddělení, konturování, kolorování, klasické a digitální zpracování, výsledná kopie, master MG pás.

7/Autorský kreslený film ?např. P.Kautský, L.Šimková, I.Pavlátová atd.

8/Ploškový- papírkový film

9/Reliéfový filmu

10/Loutkový film ? úvod. Animuje nejen loutky, ale i předměty, rostliny, člověka atd. Různé druhy animace po okénku. Natáčíme zpomalenou nebo zrychlenou frekvencí.

11/Filmový graf ve vědeckém a dokumentárním filmu, modely ve vědeckém, dokumentárním a hraném filmu. Animace objektů ? předmětů. Práce s objekty normální nebo změněnou frekvencí.

12/Loutka a její původ., Dálný východ, evropská loutka. Druhy a velikost loutek, materiál z kterého jsou zhotoveny. Díky spolupráci loutkoherce a kameramana loutka, ať je z jakéhokoli materiálu, ožívá.

13/Základy spolupráce kameramana s loutkohercem /animátoremú v loutkovém divadle a ve filmu. Zasvětlování různých prostředí a loutky, která se v nich pohybuje. Práce s živým hercem-pixilace, živý herec a loutka, snímání při různých frekvencích běhu kamery.

14/Seminář na základě projekce filmů vybraných posluchači a hodnocení kameramanské práce.

Konzultace s posluchači animované tvorby.

Kreslený film, loutkový film, klasická loutka, loutka v animovaném filmu, animace předmětů, modelů, loutek, manekýnů a osob.

Doporučená nebo povinná literatura:

Literatura :

„Le Théatre optique d´Emilie Reynaud“, J. Deslandes (sborník Historie compareé - Appendice I, Casterman 1966),„ Z klubíčka vzpomínek “ - H. Týrlová - Film a doba 1964, „Karel Zeman“, kolektiv autorů (naklad. Blok 1896), „Film loutkový, Kamera filmová, Kresba přímo na film “ , (obrázková encyklopedieFilm a technika, SNTL 1974), „ Walt Disney “, B. Jachnin (ČSFÚ 1990), „Výtvarníci animované tvorby , (oborová výstava Mánes 1988), “Loutky „, Ivo Houf (katalog Výstava Galerie hl. m. Prahy 1985, “ Prager Trickfilmer„, A. Ade, J. Šalamoun (Stuttgart 1980), “Výtvarníci animovaného filmu„ - J. Poš (Odeon Praha 1990), “Panáčci na plátně „, J. Tibitanzl (ŠFÚ Praha 1989) , “Český animovaný film 1934-1994), „ Die Welt des Poppenspiels“, kolektiv autorů (Henschel-verlag Berlín 1989), „Úvod do práce kameramana, kreslený film, loutkový film“.

FILMY:

„Autour d´une Cabine“ , E.Ch. Reynaud (Paris 1896, archiv KF a.s. Praha ) „Ferda Mravenec“ ,H. Týrlová (Zlín 1942), „Svatba v korálovém moři “, kolektiv autorů (Praha 1944), „Vánoční sen“, K. Zeman ( Zlín 1944), „Pane pojďte si hrát “, B. Pojar, „Pasáček Asaf “, I. Renč, „Herec, kterého není vidět “ , J. Boček , „Špalíček“, Jiří Trnka, „Johannes doktor Faust“, E. Radok, „Krysař“, J. Barta, „Robinson Crusoe“ , S. Látal, „Leonardův deník“, „Hra s kameny“, „Zamilované maso“, „Konec stalinismu v Čechách“, „Don Šajn“, „Rakvičkárna“, „Jídlo“, „Něco s Alenky “a „Lekce Faust“ - vše Jan Švankmajer, „Spejbl a Hurvínek“, L. Koutná a M.Kirschner, „Včelí medvídci“, L. Koutná, „Media“ ,T. Koutský, „Křižovka“, M. Pavlátová, „Pelargonie“, L. Šimková, „Akrobat“ ,T. Luňák, „Velký kýchač“, N. Držiak, „Pád“, A. Klimt, „Prasavci “, M. Žabka, „Kapitoly českého animovaného filmu “, J. Hádková

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny za aktivní účast při seminářích.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

-

Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 225
Učebna B KK

(Lažanský palác)
PROCHÁZKA M.
12:20–13:55
(přednášková par. 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 12:20–13:55 Martin PROCHÁZKA Učebna B KK
Lažanský palác
přednášková par. 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 7. 2016