Masterclass of Alexandre Brachet: Transmedia What?
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305MMTW | Z | 1 | 2/S | anglicky | letní |
- Garant předmětu:
- Marta ŠVECOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Marta ŠVECOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
-
- Forma studia:
-
Přednáška
- Předpoklady a další požadavky:
-
-
- Obsah kurzu:
-
Tvorba, produkce, distribuce, dovednosti, částky, rozpočty a formáty webových dokumentů
Alexandre Brachet o všech těchto aspektech webových dokumentů pohovoří v souvislosti s projekty, které Upian v posledních 10 letech (ko)produkoval. Zvláštní pozornost věnuje sérii Do Not Track a kampani Generation What?.
Creation, production, distribution, skills, figures, budgets, formats in Web-documentary? Alexandre Brachet will talk about all these themes based on the programmes Upian produced or coproduced in the last 10 years. He will especially focus on Do Not Track and Generation What.
Do Not Track
Do Not Track je sedmidílná personalizovaná dokumentární webová série Bretta Gaylora o soukromí na internetu, která byla spuštěna v době od 14. dubna do 15. června 2015. Celý projekt je společnou iniciativou veřejnoprávních televizí, novinářů, webových vývojářů, grafických designerů i nezávislých tvůrců z různých částí světa: Upian (pařížská produkční společnost), National Film Board of Canada, Arte (francouzsko-německá veřejnoprávní televize), Bayerischer Rundfunk (něměcká veřejnoprávní televize spadající pod Arte), Radio-Canada (kanadská veřejnoprávní mediální společnost), RTS (švýcarská veřejnoprávní televize) a AJ+ (digitální videozpravodajství a online oddělení kanálu Al Jazeera).
Do Not Track zkoumá, jakými způsoby se na webu zaznamenává a sleduje vše, co tam děláme, co publikujeme a kým jsme. K tomu, abychom vám pomohli lépe pochopit, jak jsou informace o vás sbírány a jak je s nimi dále nakládáno, požádáme vás o jejich sdílení. Ano, o sdílení vašich dat. Takový požadavek se může jevit jako kontraproduktivní, ale když přistoupíte-li na naši hru, lépe tak pochopíte, co vše pro vás ze sledování na webu vyplývá. A nejen pro vás, ale i vaši rodinu a přátele. Jaká cena se skrývá za každým vaším kliknutím? Co se děje na pozadí bez vašeho vědomí a souhlasu? Prokažte trochu zvědavosti a převezměte kontrolu.
Lze v době, kdy otázka nakládání s velkými daty ulpívá všem na rtech, Do Not Track považovat za vzdělávací projekt? ?Je to něco úplně jiného,? odpovídá producent Alexandre Brachet, který raději hovoří o ?společenském dopadu?. ?Jde to až za samotné informace. Poselství je mnohem větší: tento obsah je pro mne užitečný a umožňuje mi dělat konkrétní rozhodnutí v každodenním životě,? říká.
Generation What?
Kampaň, jejímž cílem je vtáhnout mladé lidi do celospolečenské debaty a pro jednou i poslouchat, co se snaží říct.
Online dotazník obsahující přes 140 sociologických otázek, přístupný na jakémkoliv zařízení, počítači, mobilu i tabletu.
Každý portrét umožňuje uživateli zhlédnout krátký interaktivní dokument (8 ? 12 minut), ve kterém mladí lidé vyplňují dotazník: Každému to jeho, Rated X, Pracovní úřad, Pobouření, Závislost, Smrt starým? přes tato témata jsou konfrontování s rodinou, společností, budoucností, ale i sami se sebou. Internetoví uživatelé získají přístup ke statistikám a možnost zapojovat se do diskuzí, reagovat na komentáře a debatovat. Zároveň si mohou přečíst všechny odpovědi prostřednictvím nástroje na vizualizaci dat, filtrovat je nebo porovnávat s údaji z celé Evropy. Od září 2014 nasbíral projekt Generation What? více než 23 865 364 odpovědí od 260 404 dotázaných (přičemž téměř 90% všech respondentů vyplnilo všech 143 otázek). Generation What? má ale kromě statistik i ohromující společenský dopad. V dubnu 2016 bude evropská verze Generation What? spuštěna v celkem 13 zemích, včetně České republiky.
Creation, production, distribution, skills, figures, budgets, formats in Web-documentary?
Alexandre Brachet will talk about all this themes based on the programmes Upian produced or coproduced in the last 10 years. He will especially focus on Do Not Track and Generation What.
Do Not Track
Do Not Track is a personalized documentary series about privacy and the web economy directed by Brett Gaylor. The 7 episodes were published between April 14th and June 15th, 2015. Do Not Track is an initiative from public media broadcasters, journalists, developers, graphic designers and independent media makers from different parts of the world: Upian (a Paris-based production company), the National Film Board of Canada, Arte (a French and German public broadcaster), Bayerischer Rundfunk (German public broadcaster within the ARD), Radio-Canada (Canada?s national public broadcaster), RTS (Switzerland's public broadcaster) and AJ+ (digital-only video news network and community from the Al Jazeera innovation department).
Do Not Track explores the different ways in which the modern Web records and tracks what we do, what we publish, and who we are. To help you understand how your information is used and collected? we ask you to share your data with us. Yes, your data. It may seem counterintuitive, but by playing along you?ll be able to better understand the implications of tracking ? not only for you but for your friends and family. What?s the value hidden behind every one of your clicks? What happens without your knowledge and consent? Show some curiosity and regain control.
At a time when the big data question is on everyone?s lips, is Do Not Track an educational project? ?It?s something else,? answers Upian producer Alexandre Brachet, who prefers discussing ?social impact.? ?This is beyond information. The message is far more than that: this content is useful to me and allows me to make concrete decisions in my daily life,? he says.
Generation What
A campaign to put youth at the heart of the debate, and for once, listen to what it has to say.
A questionnaire, 140 sociological questions, viewable online, on any kind of screen: computer, mobile, or tablet.
The portrait allows users to watch 8- to 12-minute interactive documentaries in which young people fill out the questionnaire, alone or in groups. ?To each my own?, ?Rated X?, ?Employment centre?, ?Outraged?, ?Addicted?, ?Death to the elderly?? Confronted with parents or society, the future or the mirror? Users will be able to view what others have answered in each of these categories and locate themselves in real-time within their generation. By synchronizing with these videos, the Internet user will have access to statistics, eliciting reactions, debates and discussions. Users will also be able to read all of the answers within a data visualisation tool, to filter them or compare them against historical and European benchmarks. As of September 2014, Génération Quoi had racked up more than 23,865,364 answers from 260,404 people. And again, nearly 90% of the people who started the questionnaire completed all of the 143 questions. But above and beyond statistics, Génération Quoi had an astounding impact. In April Generation What, the European version of the programme will be launched in 13 countries. Included the Czech Republic.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
-
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
100% účast
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Alexandre Brachet is the CEO of Upian.com. Founded in 1998, Upian is an interactive production company that produced Prison Valley (prisonvalley.arte.tv), Alma, une enfant de la violence (alma.arte.tv) with ARTE, and Génération Quoi? (generation-quoi.france2.fr/) with France Télévisions. In april 2015, Upian launched Do Not Track (https://donottrack-doc.com) , a personalized documentary series about privacy and the web economy directed by Brett Gaylor. Upian is also a digital creation studio working with French media (Rue89, L?Equipe, the AFP, Radio France, etc.)
- Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
-
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky 10.03.2016 10:00–11:30 Marta ŠVECOVÁ Přednáší Alexandre Brachet v Instituto Cervantes. přednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů: