English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Dílna Ladislava Babuščáka 2 - KOLEKTIVNÍ NEVĚDOMÍ

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
307DLB2 ZK 5 13/S anglicky, česky letní
Garant předmětu:
Štěpánka ŠIMLOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Štěpánka ŠIMLOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Student se díky absolvování dílny rámcově obeznámí s převratnou ideou psychologie 20. století a získá tak možnost obohacení svého vnímání, díky kterému bude schopný v budoucnosti přistupovat k řešení témat víc komplexneji a v nelepším případě bude jeho následná tvorba víc zasazená do historického / společenského / uměleckého kontextu.

Výsledkem dílny bude taky studentovo dílo v jakémkoliv provedení / žánru / médiu / či formě, které bude student obhajovat přede všema účastníkama dílny.

Forma studia:

workshop

Předpoklady a další požadavky:

touha vzdělávat se + otevřenost a představivost

Obsah kurzu:

Dílna si klade za cíl obeznámit studenty s ideou ?kolektivního nevědomí? ? tedy části psyché - nevědomí, která se liší od osobního nevědomí tím, že své existenci nevděčí primárně za osobní zkušenost a je sdílená se širší skupinou ( kominita / národ / lidstvo...). Tahle převratná idea, která hrála stěžejní roli v díle švýcarského psychoanalytika C.G.Junga, může svojí komplexností vést studenta vizuálního umění k přehodnocení jeho vztahu k zdánlivě individualistické percepci. Dílna však nemá primárně hloubkově vzdělat studenta v analytické psychologii, ale obohatit studentové možnosti vnímání v širším kontextu. Dílna bude klást důraz především na diskuzi / otevřený dialóg a taky na princip volných asociací evokovaných studentem vybranýma pohádkama / mýtama / zkušenostma, ale i například tarotovýma kartama, které Jung nepovažoval za věštecký nástroj, ale ucelenou sadu archetypů, kterých význam může navést individuálního člověka k radikálni změně percepce na určitou situaci, či své problematické chování. Dílna se taky bude zabývat naučeným vnímáním, či předpojatým pozorováním a plánuje tak navést studenty k obohacení či změně vnímání, ale i k uvažování o součastných společenských tématech (média a pravdivost / smrt a konečnost /celebrita a hrdina / láska a zamilování / nenávist a milosrdnost) v rovině méně individualistické. Hra, asociace, ale i princip náhody bude sehrávat spolu s diskuzí zásadní roli v připravované dílně, která neklade žádná omezení v žánru, či použité technice ve tvorbě výsledného díla.

Doporučená nebo povinná literatura:

. G. Jung - The Archetypes and the Collective Unconscious

C. G. Jung - Man and his Symbols

Sallie Nichols - An Archetypal Journey

Robert L.Moore - King, Warrior, Magician, Lover: Rediscovering the Archetypes of the Mature Masculine

a další knihy prezentované v dílně

Hodnoticí metody a kritéria:

Od studenta je požadovaná splněná docházka a aktivní se zapojování do průbehu dílny. Výsledné hodnocení bude odvozené od prezentace výsledného díla a písemné i ústné explikace, která by na základě tématu dílny měla silně přesahovat vysvětlení typu ?takhle jsem to cítil/a? nebo ?mně se to takhle líbí?.

Hodnocení se tak bude odvíjet z velké části od přístupu studenta k zpracování tématu, jeho snaze k uchopení podstaty a projevení schopnosti vnímat svoji tvorbu v širším kontextu.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

není

Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 7. 2016