English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Regionální centra filmové/audiovizuální výchovy (Inspirace v zemích EU)

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373MRCFV Z 1 1/D česky zimní
Garant předmětu:
Jan BERNARD
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jan BERNARD
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Výsledky učení budou spočívat v seznámení s praxí a organizační, vzdělávací, finanční i kulturně-společenskou stránkou regionálních center ve vybraných Evropských zemích, která se věnují filmové/audiovizuální edukaci. Důležitým prvkem vzdělávací složky je projektové myšlení, které studenti uplatní při přípravě modelu fungování regionálního centra filmového vzdělávání/výchovy v Čechách.

Studenti se naučí vyhodnotit kontext ČR z hlediska finanční, organizační, vzdělávací kapacity, kterou takové centrum může mít. Dalším vzdělávacím přínosem pro studenty bude také modulace manažerské role, kterou při přípravě podmínek a statusu regionálního centra budou schopni uplatnit.

Forma studia:

Využití projektového a koncepčního myšlení, simulace manažerské role formou ?learning by doing?

Předpoklady a další požadavky:

Studenti si prostudují webové stránky www.filmvychova.cz, a seznámí se se stávající podobou regionálních center a aktivit v ČR (Centrum dokumentárního filmu Jihlava, Animánie Plzeň, Cineport Ostrava, ad.) K nalezení na http://filmvychova.cz/cz/kdo-je-kdo/.

Dále si prostudují stránky zahraničních doporučených organizací, aby se seznámili s podobou a nabídkou jednotlivých regionálních center nebo jejich sítí (více. Viz doporučená literatura).

Obsah kurzu:

Interaktivní modul představí, jak ve vybraných zemích EU (Velká Británie, Polsko, Dánsko, Severní Irsko) fungují regionální centra zabývající se osvětou či přímo výchovou v oblasti filmu a audiovize. Na konkrétních příkladech bude vysvětleno, jaké funkce jednotlivá centra mají, jak jsou napojena na lokální instituce (školy, turistická centra, vzdělávací centra) a jakou roli sehrávají v celkovém kontextu filmové výchovy a vzdělávání v dané zemi.

V návaznosti na první část budou mít studenti za úkol diskutovat, analyzovat a také navrhnout ?ideální? model fungování regionálních centrech filmové/audiovizuální výchovy v ČR. Cílem je vytvořit koncepční systém, který bude sloužit jako inspirativní základ pro existující (Centrum dokumentárního filmu Jihlava, Cineport Ostrava, Animánie Plzeň) či budoucí regionální vzdělávací centra v Čechách.

Doporučená nebo povinná literatura:

Webové stránky jednotlivých sítí nebo regionálních center:

www.intofilm.org

http://nervecentre.org/

http://www.nhef.pl/

http://www.station-next.dk/side.asp?side=3

http://www.northernirelandscreen.co.uk/

Hodnoticí metody a kritéria:

Hodnocení studentů bude provedeno formou osobního vyhodnocení aktivní účasti na modulu a také vyhodnocení psaného návrhu koncepce regionálního filmového centra (2. strany A4)

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Životopis přednášejícího:

Vystudoval obor filmová věda ? filosofie na FF UP v Olomouci. V roce 2002 spoluzaložil filmový klub PASTICHE FILMZ, spolupracoval s festivaly Academia Film Olomouc, Přehlídka animovaného filmu, MFDF Jihlava, Letní filmová škola a MFF Karlovy Vary. V letech 2007-2011 působil jako umělecký ředitel Asociace českých filmových klubů a Letní filmové školy, od roku 2011 působí jako nezávislý lektor, dramaturg a projektový expert.

Filmové výchově se věnuje od roku 2003, v letech 2007 ? 2009 byl součástí týmu projektu ?Zvyšování kompetencí středoškolských učitelů v oblasti filmu, divadla a médií? při Katedře divadelních, filmových a mediálních studií FF UP v Olomouci. Od roku 2007 připravoval a rozvíjel projekt Film a škola (AČFK), spolupracoval na metodických listech v rámci projektu.

V roce 2011 se stal členem pracovní skupiny pro filmovou výchovu při MKČR, podílel se na mezinárodním projektu British Film Institute (BFI) mapování filmové gramotnosti v Evropě (Screening Literacy) a je členem expertní skupiny FLAG (Film Literacy Advisory Group) při Evropské komisi. V roce 2015 se podílel na přípravě Koncepce filmové výchovy (Framework for Film Education), strategickém dokumentu Evropské komise.

Další informace:
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na zimní semestr 2015/2016:
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
30.10.2015 14:00–18:00 Jan BERNARD Učebna 2
Lažanský palác
Lektor: Mgr. Pavel Bednařík přednášková par. 1
Rozvrh na letní semestr 2015/2016:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 7. 2016