Didaktika/Vyučovatelská praxe hoboje 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106DPHO2 | ZK | 1 | 1/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jiří HLAVÁČ, Jiří MIHULE
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jana BROŽKOVÁ, Jiří HLAVÁČ, Jiří MIHULE
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Předmět slouží k metodickému nácviku a osvětlení všech problematik hráče na hoboj. Zabývá se prstovou technikou, interpretačními pojmy, literaturou a praktickými činnostmi studenta s mladými ,začínajícími hráči na hoboj.
1.Metodika správné prstové techniky
2.Osvětlení interpretačních pojmů z hlediska metodického nácviku
3.Literatura pro hoboj metodicky rozdělená pro jednotlivé stupně škol a možností žáků
4.Metodicko praktická činnost se začínajícími žáky s různou úrovní talentu a předpokladů
5. Metodika výroby strojků.
- Forma studia:
-
Kontaktní výuka.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta a dostatečný hudební archiv.
- Obsah kurzu:
-
Didaktika se váže na všechny výukové postupy včetně specifikace metodických výstupů a kvality výstupů interpretačních oborů. Předmět připraví studenty na pedagogickou dráhu na středních školách, konzervatořích.nebo na hudebních školách. Také pomůže studentům pochopit principy hry na hoboj v jejich vlastní praktické činnosti. V tomto předmětu je metodickým nácvikem probrána problematika správné prstové techniky, interpretace a literatury. Studentu je umožněna i praktická činnost se žáky, kteří na nástroj teprve začínají hrát. Prstová technika je demonstrována na jednoduchých etudách a je přiložen výklad, jak správně postupovat při nácviku či při odstraňování problémů. Možnosti interpretace a pohledům na možnosti,jak docílit v různých žánrech a obdobích správné nebo možné interpretace je věnována nemalá část předmětu. Toto je spojeno i s rozhledem v literatuře nástroje. Praktická metodika je součástí předmětu, kdy student sám metodicky vede žáky, kteří buď na hoboj začínají nebo dosáhli různé úrovně hobojové hry. Procvičuje se i metodický přístup k výrobě strojků.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Různé školy, etudy, frázovací cvičení, stupnicové etudy, přednesové skladby, literatura pro vedlejší nástroje-hoboj d´amore, angl.roh, orch.party) pro a) záčátečníky, b) 2.-4.roč.konzervatoře c) 5.-6.roč.konzervatoře
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Hodnotí se iniciativa a tvůrčí přístup.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Studenti získávají potřebné informace z oblasti didaktiky příslušných oborů. Mohou si takto rozšířit své vzdělání o pedagogickou způsobilost.
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: