English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Hra na hoboj 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
106HO2 ZK 9 2/T česky letní
Garant předmětu:
Jana BROŽKOVÁ, Jiří MIHULE, Liběna SEQUARDTOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jana BROŽKOVÁ, Jiří MIHULE, Liběna SEQUARDTOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Pomocí snadnějších etud a přednesů byly pojmenovány a definovány nedostatečnosti ve hře. V tomto předmětu se hledá optimální cesta k nápravě.

1. Hledání cesty odstranění těchto nedostatečností,

2. Precizování principu správné techniky, vědomé ovládnutí každého prstu

3. Pokračování v nácviku správného dýchání., dechová cvičení

4. Etudy se zaměřením na rytmickou ,intonační a metrickou přesnost- F.Capelle:20 etud, F.Gillet: Staccatové a intervalové etudy

5. Výčet přednesových skladeb se rozšiřuje o náročnější skladby : T. Albinoni, K. Stamic, F. A. Rosetti, G. Saminartini, B. H .Crussel

Forma studia:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Předpoklady a další požadavky:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Obsah kurzu:

Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. Vzhledem k tomu, že každý student je individuálně vybaven schopnostmi rychleji či pomaleji reagovat na nové skutečnosti, či má po fyzické stránce jiné předpoklady k zvládnutí jednotlivých stránek hry na nástroj, je pro každého zvolena v tomto předmětu individuální cesta, která umožní co nejdříve se naučit správné návyky a co nejdříve odstranit vše, co k hobojové hře nepatří. Náplní tohoto předmětu je nalézt správnou cestu k odstranění těchto nedostatečností, precizování principu správné techniky, pokračování v nácviku správného dýchání atd. Rytmickou, intonační a metrickou přesnost procvičujeme na etudách- F. Capelle: 20 etud, F. Gillet: Staccatové a intervalové etudy. Student by se měl naučit v podstatě ovládnout jednotlivé prsty tak, aby byl schopen kterýkoli z nich kdykoli pozdržet a tak každý tón, který se mu jeví jako důležitý či zajímavý tímto zvýraznit. V dílech vrcholného klasicismu se precizuje nejenom technická stránka hry na hoboj, ale také znalosti o stavbě klasického koncertu a o hudebních zákonitostech. Výběr přednesových skladeb se orientuje na skladby skladatelů např. T. Albinoni, K. Stamic, F. A. Rosetti, G. Saminartini, B. H .Crussel ap. Nutností je snaha o zvládnutí všech atributů hry na nástroj v co možná nejvyrovnanější podobě.

Doporučená nebo povinná literatura:

F.Capelle: 20 etud

F.Gillet: Staccatové a intervalové etudy

T.Albinoni: Koncert

K.Stamic: Koncert

F.A.Rosetti: Koncert

G.Sammartini: Koncert

E.Bozza: Pastorální fantasie

Hodnoticí metody a kritéria:

Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.

Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 7. 2017