Hra na hoboj 7
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106HOB7 | Z | 14 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jiří MIHULE
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jana BROŽKOVÁ, Jiří MIHULE, Liběna SEQUARDTOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
V tomto předmětu je již perfektní zvládnutí všech stránek hry na hoboj nutností. Jedná se o prstovou techniku, intonaci, rytmus, dechovou a tónovou kulturu. Prohlubují se znalosti o interpretaci a pódiovém vystupování. Studium se orientuje na skladby , které jsou pro koncertní činnost nezastupitelné.
1. Výuka psychologie pódiového vystupování, praktická pódiová činnost
2. Výuka interpretačních hledisek, hledání osobitého a přitom klasickou interpretaci dodržujícího názoru studenta na interpretaci
3. Přednesy M. Shinohara, I . Yun , P .Méfano , O. Mácha, L. Berio - nutnost perfektního technického osvojení, pak uvolnění do interpretačních možností
- Forma studia:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Obsah kurzu:
-
Do předmětu Hra na hoboj 7 jsou na základě přijímacího řízení přijati pouze studenti, kteří nemají ve své hře na nástroj zjevné problémy, jsou vybaveni velmi dobrou prstovou technikou, kvalitním tónem, intonací a hlavně se u nich projevuje velmi dobrá hudební představivost opřená nejenom o talent , ale také o znalosti. Tento talent je uchopen jako ojedinělý a proto je s ním zacházeno tak, aby se v průběhu studia rozvíjel právě do své individuality. Je praktikován princip odborné konfrontace názorů na interpretaci studenta s názory profesorů. Pokud student nevybočuje ve svých názorech z možných mantinelů, je mu ponechána jeho představa, v opačném případě se s touto představou pracuje tak, aby těmto zaběhnutým pravidlům odpovídala. Součástí výuky je i intenzivní příprava na pódiové vystupování, hlavně na poli psychologickém. Je nutná znalost psychologie pódiového výstupu. Studium se orientuje na skladby , které jsou pro koncertní činnost nezastupitelné- M. Shinohara, I. Yun, P. Méfano, O. Mácha L. Berio. Repertoár se také orientuje na mezinárodní soutěže, které jsou v časovém kontextu k dispozici.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
M.Shinohara: Obsession
I.Yun: Piri
P.Méfano: Asahi
O.Mácha: Eirené
E.Carter: Inner Song
G.Silvestrini: Šest etud pro hoboj solo
E.Goossens: Koncert
A.Jolivet: Sérenade
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Hoboj (Mg) (povinný předmět další)