Videoseminář 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107VS1 | Z | 2 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Elvíra NĚMEČKOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Elvíra NĚMEČKOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Úkolem předmětu je srovnat úroveň vědomostí studentů z oblasti historie tance. Měl by obohatit jejich dosavadní teoretické znalosti o vizuální rovinu a poskytnout jim základy analytické práce s inscenací.
- Forma studia:
-
diskuse, analýza ukázek zaznamenaných na médiích.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Pro tento předmět nejsou žádné specifické požadavky .
- Obsah kurzu:
-
V prvním semestru se výuka zaměřuje především na seznámení s okruhem tanečních inscenací, dokumentujích historický vývoj oboru. V zhledme k dostupnosti filmového materiálu se tematicky zaměřuje především na období barokního divadla, místa tanec v jeho rámci včetně seznámení s divadelní praxí, mašinérií atd.; období baletního preromantismu (historizující verze baletu Marná opatrnost); obsáhle je zastoupeno romantické období včetně problematiky uchování a předávání romatického baletního odkazu; semestr uzavírá seznámení s fází pozdněromantického baletu (např. protřednictvím moderní verze baletu Excelsior).
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Videonahrávky:
Mary Skipping a jejípráce v barokním divadle ve švédském Drottningholmu.
Zdravý nemocný; Moliéra, Lully, Poéme Harmonique, Festival v Nice 2004
Pas de deux z divertissementa z opery Robert ďábel; A.Mendez, G.Meyerbeer, Alicia Alonso, Londýn 1989
La Sylphide; Fpierre Lacotte, Jean Schneidzhoefer, ND Praha 1988
La Sylphide; Augusr Bournonville, H.Lovenskjold, Londýnský festivalový balet 1982
Creole Giselle; Frederic Frenklin podle J Perrota aj.Coralliho, Dance Theatre of Harlem 1985
Marná opatrnost; Ivo Cramer podle verze Jeana Daubervala, francouzské lidové písně, Balet opery v Nice 1987
Marná opatrnost; Hains Spoerli, (klasická verze) J.F.Hérold, P.L.Hertel, Basilejsý balet 1986
Ruský balet v Mariinském divadle v Petrohradu a ve Velkém divadle v Moskvě, Petipovy balety (úryvky)
Excelsior; Luigi Marotti, Romualdo Marenco, ( + text české verze od Jaroslava Vrchlického), La Scalla 2000
Balety Michaila Fokina: Polovecké tance (Kníže Igor); A.P.Borodin, Mariinské divadlo 1989
Les Sylphides; Frederic Chopin, ABT 1986
Duch růže; Carl Maris von Weber, pařížská Opera 1991
Petruška; I.F.Stravinskij, pařížská Opera 1991
Balety Václava Nijinského: Faunovo odpoledne; Claude Debussy, pařížská Opera 1991
Svěcení jara; I.F.Stravinskij, The Joffrey ballet, 1992
Gaite Parisienne; Leonid Mjasin, J.Offenbach, Balets Russes de Monte Carlo 1950
Mademoiselle Fifi; Zacharij Zolov, La Farte, Alexandra Danilova, Kanada 1951
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
aktivity na seminářích, shlédnutí veškerých prezentovaných záznamů.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Nejsou.
- Další informace:
- Předmět lze absolvovat opakovaně
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: