Praxe elektronického zvuku
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
171PEZ | Z | 1 | 14/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Ondřej URBAN
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Ondřej URBAN
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Praktické zvládnutí technologií používaných v současné elektroakustické hudbě.
- Forma studia:
-
Interaktivní výuka.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Základní znalosti z akustiky, elektroakustiky, teorie hudebního signálu a hudební teorie. Bezpečná znalost práce na počítači s MacOS i PC.
- Obsah kurzu:
-
Rozdílová syntéza v analogové či digitální (virtuální) podobě: KORG MS-20, Powertran Transcendent 2000, Arp Omni II, KORG Polysix, KORG MS-2000R, Roland JP-8080, Native instruments Pro-53
Součtová syntéza: KORG DSS-1, Native instruments B-4
Syntéza FM: YAMAHA DX-5, YAMAHA FS-1R, Native instruments FM-7
Sampling: KORG DSS-1, Akai Z-8, Steinberg Halion
Virtuální akustická syntéza: YAMAHA VL-1m, Creamware Noah
Zásady propojování a programování pomocí MIDI protokolu
Steinberg Cubase SX, zásady práce pro MIDI sequencing a audio recording
Automatizace a časová dynamizace parametrů zvukové syntézy a efektových úprav, mixáž, mastering elektronického zvuku
Problematika ozvučení elektronických kompozic v reálných poslechových podmínkách
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
M. Russ: Sound Synthesis and Sampling, Focal Press, Oxford (GB) 2004
uživatelské příručky příslušných hardwarových či softwarových prostředků
J. Borowick: Sound Recording Practice, Oxford University Press, Oxford (GB) 1994
B. Katz: Mastering Audio, Focal Press, Oxford (GB) 2002
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Aktivita na cvičeních.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Nejsou.
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: