Hra na saxofon-jazz 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
174SXJ1 | Z | 6 | 1/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Antonín SLOVÁČEK, Luboš SOUKUP
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Antonín SLOVÁČEK, Luboš SOUKUP
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Na jednodušších etudách a přednesových skladbách se rozpoznají a definují jednotlivé nástrojové a hráčské problémy, které si student přinesl z předešlého studia - ty se mohou týkat hlavně tvoření tónu, nesprávného dýchání a neznalosti principů správné techniky.
1. Technická problematika se vyučuje pomocí snadnějších
2. Individuální cvičení pro tónovou kulturu, principy správného nátisku a dechová cvičení.
- Forma studia:
-
Průběžná účast studentů v soutěžích
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Obsah kurzu:
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Cavallini,Ernesto: Cappriccia
Klosé, Hyacinthe : Klarinettenetüden. I
Rosetti (Roesler), Franz Anton: Klarinettenkonzert Es dur
Stamic, Karel: Konzert No. 3
Gambaro, Alessandro : 22 Progresivních studií
Baermann,Carl : 24 Etud
Koželuh, Leopold: Koncert Es Dur
Molter, Johann Meltior : Koncert č.3
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Saxofon-jazz (Bc) (povinný předmět další)